IN   ATENTIA     ASIGURATILOR

                             -referitor la cardurile naţionale de asigurări de sănătate-

 

Cardul naţional de asigurări de sănătate poate fi utilizat doar pe teritoriul României. Va fi utilizat pentru validarea serviciilor medicale acordate asiguraţilor, în cursul anului 2015.

 

 

Informaţiile minime care pot fi vizualizate pe card sunt:

a)- numele şi prenumele asiguratului

b)- cod unic de identificare in sistemul de asigurări sociale de sănătate

c)- numarul de identificare al cardului naţional

d)- data expirării cardului naţional

 

Cardurile naţionale se distribuie catre asiguraţi prin Poşta Română.

 

În situaţia în care, la primirea cardului, se constată că acesta prezintă erori ale informaţiilor înscrise, asiguratul, în baza unei cereri si declaratii (formulare tipizate), va preda cardul la Casa de Asigurări de Sănătate, insoţit de copia actului de identitate valabil.

Cardul va fi restituit Imprimeriei Naţionale în vederea tipăririi altuia corect.

Menţionăm că, aşa cum se prevede în Legea nr.95/2006, art.338^1 alin.(3) personalizarea cardului naţional de asigurări de sănătate se realizează de către Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte, structură componentă a Ministerului Afacerilor Interne.

 

Pentru situatii de pierdere , furt, distrugere , modificare date personale,  în baza unei cereri si declaratii (formulare tipizate) , se face solicitare catre CAS Arad, pentru eliberarea unui nou card naţional de asigurări de sănătate.