Pentru o procedură corectă în ceea ce priveşte asigurarea circuitului recomandării de îngrijiri medicale la domiciliu, se vor respecta obligaţiile stabilite în Anexa 31 - art. 1 (5) si art. 6 (1) din Norme (Ordin MS/CNAS nr.397/836/2018), pe care vi le prezentăm mai jos:
“Medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate, inclusiv medici de familie, recomandă îngrijiri medicale la domiciliu numai ca o consecinţă a consultaţiei medicale raportate la casa de asigurări de sănătate”.
"Recomandarea pentru îngrijiri medicale la domiciliu, se eliberează în 2 exemplare, din care un exemplar rămâne la medic, care se ataşează la foaia de observaţie/fişa medicală, după caz.
În ziua în care a făcut recomandarea, medicul are obligaţia să o transmită in format electronic prin scanare, Casei de asigurari de sanatate .
Fisierul scanat va fi semnat cu semnătură electronică extinsă/calificată si va avea obligatoriu ca denumire, numele si prenumele pacientului.
Al doilea exemplar rămâne la asigurat, urmând a fi prezentat în original de către asigurat/reprezentantul acestuia casei de asigurări de sănătate care va certifica – la momentul prezentării recomandării - încadrarea în numărul de zile de îngrijiri de care poate beneficia asiguratul, în limita prevăzută la art. 2 alin. (3) şi ulterior predat furnizorului de îngrijiri medicale la domiciliu care îi va acorda serviciile respective.
În situaţia în care asiguratul se prezintă la Casa de asigurări de sănătate cu un exemplar al recomandării, iar medicul care a făcut recomandarea nu a transmis-o electronic Casei de asigurări de sănătate, se va sesiza structura de control proprie pentru luarea măsurilor ce se impun."