Conform prevederilor legii 95/2006 republicata, HG 900/2012, cu modificarile si completarile ulterioare si ordin CNAS nr. 98/2015, cardurile nationale se tiparesc (emit) din oficiu prin extrageri periodice din  registrul national de evidenta al asiguratilor. Comenzile se dau centralizat, la nivel national, catre Imprimeria nationala, iar personalizarea se face de catre Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice (Centrul Naţional Unic) din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte (HG 900/2012) asiguratii urmand a le primi prin intermediul serviciilor postale.  

 

  Cardul de sanatate se emite din oficiu conform contractului intre CNAS si Imprimerie si nu exista prevazuta in legislatie procedura de emitere a cardului la cererea asiguratului.
Procesul de emitere (tiparire) este continuu. Intrucat la ora actuala la nivelul intregii tari mai exista persoane care nu au cardul emis, CNAS a emis dispozitii conform carora, in cazul in care o persoana asigurata nu are cardul emis, situatie care se constata de furnizorii de servicii medicale prin interogarea paginii de web http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html, acestia au obligatia de a-i acorda serviciile medicale fara card .

 

Asiguratii aflati in aceasta situatie asteapta sosirea cardului prin posta la adresa de domiciliu.