01.05.2015

COMUNICAT

În primele ore de funcţionare a sistemului,

cardul de sănătate nu a creat probleme pacienţilor

 

 

În prima zi de funcţionare a cardului naţional de sănătate, casele de asigurări s-au organizat pentru a urmări modul în care funcţionează acest sistem şi pentru a raspunde solicitărilor venite din partea asiguraţilor şi a furnizorilor de servicii medicale.

 

La nivelul fiecărei case de asigurări există personalul necesar pentru a elibera cardurile de sănătate acelor asiguraţi care vin să îl solicite. În funcţie de numărul de carduri rămase nepredate, sunt deschise unul sau mai multe ghişee de eliberare a cardurilor, precum şi a adeverinţelor de înlocuire a cardului de sănătate pentru asiguraţii care solicită card duplicat sau refuză cardul de sănătate din motive religioase ori de conştiinţă.

 

De asemenea, pentru a da posibilitatea asiguraţilor să depună cereri pentru eliberarea unui card duplicat, sunt deschise casieriile unde asiguraţii pot efectua plata, în cazul în care solicitarea unui nou card este cauzată de pierderea sau deteriorarea cardului iniţial.

 

Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia şi să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcţionare a sistemului.

 

Asiguraţii au la dispoziţie atât numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate, cât şi numerele de telefon ale caselor de asigurări, pentru a cere relaţii despre cardul de sănătate.

 

Până la orele 12.00, un număr redus de asiguraţi s-a adresat caselor de asigurări pentru a solicita eliberarea cardului de sănătate sau a adeverinţei de înlocuire a cardului. În medie, o casă de asigurări a eliberat 20 de carduri. Excepţie face CASMB, care până la orele prânzului a eliberat 44 de carduri.

 

Reprezentanţii caselor de asigurări au fost prezenţi în judeţ la furnizorii de servicii medicale şi farmaceutice pentru a se asigura că introducerea cardului naţional de sănătate nu creează probleme asiguraţilor.

 

La spitale au fost efectuate internări validate cu cardul de sănătate, dar şi în urma verificării asiguratului în sistem, în cazul în care acesta nu a intrat în posesia cardului de sănătate.

 

Servicile medicale care nu vor fi validate cu cardul de sănătate vor fi monitorizate separat pentru a le analiza şi a accelera predarea cardurilor către asiguraţi.

 

Adresabilitatea pacienţilor, aşa cum era de aşteptat, este mai mică în această perioadă. Cu toate acestea, vom monitoriza în continuare foarte atent modul în care furnizorii de servicii medicale utilizează cardul de sănătate, pentru a ne asigura că pacienţii au acces neîngrădit la serviciile de care au nevoie. Casele de asigurări vor raporta periodic sau ori de câte ori au de semnalat o problemă, pentru a găsi rezolvarea în cel mai scurt timp, fără a crea disconfort pacienţilor”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS.

 


 

Biroul de presă