Având în vedere faptul că distribuirea cardului naţional este realizată în proporţie de peste 87%, CNAS, prin casele de asigurări de sănătate, începe în data de 25 noiembrie 2014 utilizarea sistemului cardului naţional de sănătate în paralel cu platforma informatică utilizată până în prezent pentru validarea serviciilor medicale şi farmaceutice.


    Utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate în această perioadă este necesară pentru realizarea unui sistem cu funcţionare optimă în momentul în care acesta va deveni obligatoriu.


    În această perioadă furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor valida serviciile medicale şi farmaceutice cu ajutorul acestui instrument atunci când asiguratul va prezenta cardul de sănătate la solicitarea unui serviciu medical.


    Furnizorii de servicii medicale trebuie informaţi că pot semnala toate problemele şi observaţiile privind modul de funcţionare al sistemului cardului naţional la adresa de e-mail: suport.ceas@casan.ro pentru soluţionarea lor. De asemenea CNAS va lua în calcul toate sugestiile venite din partea furnizorilor de servicii medicale privitoare la acest proiect.


   Utilizarea în paralel a celor două sisteme de validare a serviciilor se va derula până când vor fi eliberate toate disfuncţionalităţile tehnice şi administrative depistate în utilizarea sistemului cardului de sănătate. După această etapă, cardul naţional de asigurări sociale de sănătate va deveni obligatoriu la o dată ce va fi stabilită prin Hotărâre de Guvern.