Vă anunţăm apariţia Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 3.168/720/2023 privind modificarea Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 106/32/2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a comisiilor naționale și a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, precum și a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare.

Ordinul 3.168/720/2023 reglementează condiţiile ce trebuiesc îndeplinite de către furnizori pentru a fi evaluaţi în vederea încheierii contractelor de prestări servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate.

Începând cu data de 20.09.2023 sunt aplicabile dispozițiile Ordinului 3168/720/2023, publicat în Monitorul Oficial - 848 bis din 20.09.2023 care poate fi consultat aici.

Documentele care se depun la sediul CASJ Braşov în vederea evaluării:

a) cerere adresată comisiei de evaluare constituită la nivelul casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ teritorială își desfășoară activitatea,

b) dovada plății taxei de evaluare,

c) furnizorul depune un dosar de evaluare care contine copii ale următoarelor documente, certificate conform cu originalul pe fiecare pagină:

c1. Certificatul de înmatriculare și certificat constatator/act de înființare pentru sediu/punct de lucru, după caz;

c2. Contul deschis la Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică județeană / municipiului București/Banca;

c3. Codul fiscal/CUI;

c4.    1.Aviz de funcționare valabil pentru sediu/punctul de lucru, eliberat de Ministerul Sănătății/Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România pentru furnizorii de dispozitive medicale care realizează activitatea de comercializare.

         2.Autorizație de funcționare valabilă emisă de Ministerul Sănătății pentru farmaciile comunitare.

 

        3. Certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de Direcția de Sănătate Publică pentru cabinetele medicale organizate conform O.G. nr. 124/1998 privind organizarea și funcționarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 629/2001 și Legii societăților nr. 31/1990 republicată, cu modificările și completările ulterioare.

 

c5.  Autorizația sanitară de funcționare, cu excepția furnizorilor de dispozitive medicale și farmaciilor;

 

4. Certificatul de înregistrare a cabinetului în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a pentru servicii publice conexe actului medical, eliberat de Direcția de Sănătate Publică

 

c6. Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru furnizor;

 

c7. Dovada asigurării de răspundere civilă profesională în domeniul psihologiei pentru furnizor;

 

c8. Dovada deținerii spațiului în care se desfășoară activitatea, pentru care se solicită evaluarea;

 

d) furnizorul depune atașat la dosarul de evaluare o declarație pe proprie răspundere, conform modelului prevăzut în anexa 3 la prezenta metodologie, prin care își asumă prin semnătură pe fiecare pagină realitatea, exactitatea și legalitatea datelor cuprinse în:

 

d1. Chestionarul de autoevaluare privind îndeplinirea standardelor și a criteriilor de evaluare conform categoriei de furnizor din care face parte, conform categoriei de furnizor din care face parte.

 

d2. Tabelul cu datele de identificare ale personalului care își desfășoară activitatea la furnizor conform modelului atasat;

 

d3. Tabel care conține denumirea aparaturii medicale din dotare, cu excepția farmaciilor și a furnizorilor de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist, conform modelului atasat;

 

e) Furnizorul depune o declarație pe propria răspundere prin care își asumă respectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), conform modelului atasat;

 

   Dosarele de evaluare se trimit cu 30 de zile înainte de expirarea valabilităţii Deciziei de Evaluare in format electronic arhivat si parolat la adresele de e-mail adriana.borcoman@casbv.ro si evaluare.iacob@casbv.ro sau se depun  cu 30 de zile înainte de expirarea valabilităţii Deciziei de Evaluare la CASJ Brasov.

In cazul transmiterii dosarului de evaluare in format electronic, toate documentele care constituie dosarul de evaluare vor fi semnate cu semnatura electronica calificata/extinsa si vor fi salvate si transmise cu  denumirea  documentului transmis ( cerere.pdf, declaratie.pdf, taxa.pdf, chestionar.pdf, etc).

 

Taxa de evaluare se achită către Casa de Asigurări de Sănătate a judeţului Braşov, cod fiscal 11335478, în contul RO61TREZ13126360550XXXXX, deschis la Trezoreria Braşov. Tabelul cu taxa de evaluare poate fi consultat aici. 

 

Pentru detalii privind procesul de evaluare furnizori va rugam sa ne contactati la tel. 0268/547673, int. 215 si 216.

       

Fișiere atașate

TAXA DE EVALUARE.pdf ANEXA 5 .xls ANEXA 6 .xls CERERE.doc Chestionar cabinete medicale.pdf Chestionar dispozitive.pdf Chestionar farmacii.pdf Chestionar laborator.pdf Chestionar medicina dentara.pdf Chestionar servicii medicale conexe.pdf declaratie referitoare la respectarea regulamentului date personale.doc DECLARATIE.doc Monitorul Oficial Partea I nr. 848Bis.pdf