Începând cu 01.05.2010 se vor elibera documentele portabile S1, S2, şi S3 emise în aplicarea Regulamentului (CE) nr.883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială modificat prin Regulamentul (CE) nr. 988/2009 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială si de stabilire a conţinutului anexelor acestuia şi Regulamentul (CE) nr.987/2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004.


 Documentul portabil S1 va fi emis în locul formularelor europene E106, E109, E120 şi E121 ;

S2 va fi emis in locul formularului european E112 ;

S3 se va elibera pentru tratament medical in cazul  fostului  lucrator transfrontalier in tara in care a  lucrat anterior 


S1-Inregistrare pentru asigurarea medicala
S2 -Document de deschidere de drepturi la tratament planificat
S3-Tratament medical pentru fostul lucrator transfrontalier in tara in care a lucrat anterior 

Nr. Crt.

Denumire document

Explicaţii

1

FORMULAR

E 104

ATESTAT PRIVIND TOTALIZAREA PERIOADELOR DE ASIGURARE, DE MUNCĂ SAU DE REŞEDINŢĂ

 

ACTE NECESARE:

- Cerere;

- Act de identitate a titularului (copie şi original pentru conformitate);

- Carte de muncă – pentru perioadele lucrate anterior datei de 01.01.2011 (copie şi original pentru conformitate);

-Contractele de muncă de la fiecare angajator (copie şi original pentru conformitate) - pentru perioadele lucrate după data de 01.01.2011;

-Deciziile privind desfacerea contractelor de muncă (copie şi original pentru conformitate);

- Raportul per salariat din aplicaţia ReviSal;

- Orice alte documente, care atestă perioadele de asigurare pentru boală sau maternitate;

- Act de identitate (copie şi original pentru conformitate) precum și împuternicire, în cazul în care cererea este depusă/ formularul este ridicat, de altă persoană în numele titularului.

2

S1 pentru E 106

ÎNREGISTRARE PENTRU ASIGURARE MEDICALĂ

 

ACTE NECESARE PENTRU LUCRĂTORII DETAȘAȚI ÎN ALT STAT MEMBRU U.E./S.E.E. :

- Cerere;

- Act de identitate a titularului (copie şi original pentru conformitate);

- Adeverință de salariat ( model tip pentru sănătate);

- Contractul de muncă;

- Contractul de detașare;

- Dovada reședinței în statul membru U.E./S.E.E. original și copie însoțită de traducerea autorizată;

- Formularul A1 emis de Casa Națională de Pensii Publice (Str. Latina nr.8, sector 2, București, Tel.: 021.316.94.08 – la solicitarea angajatorului);

- Dovada că persoana nu este asigurată potrivit legislației statului de reședință:

- Act de identitate (copie şi original pentru conformitate) precum și împuternicire, în cazul în care cererea este depusă/ formularul este ridicat, de altă persoană în numele titularului.

3

S1 pentru E 109

ÎNREGISTRARE PENTRU ASIGURARE MEDICALĂ A MEMBRILOR DE FAMILIE:

 

ACTE NECESARE:

- Cerere;

- Act de identitate a lucrătorului (copie şi original pentru conformitate);

- Adeverință de salariat ( model tip pentru sănătate);

- Dovada că membrii de familie au reşedinţa într-un alt stat membru decât statul de reşedinţă al lucrătorului cu traducerea autorizată;

- Act de identitate pentru membrii de familie (copie şi original pentru conformitate);

- Act de identitate (copie şi original pentru conformitate) precum și împuternicire, în cazul în care cererea este depusă/ formularul este ridicat, de altă persoană în numele titularului.

4

S1 pentru E 120

ÎNREGISTRARE PENTRU ASIGURARE MEDICALĂ

 

ACTE NECESARE PENTRU SOLICITANȚII DREPTULUI DE PENSIE:

- Cerere;

- Act de identitate a titularului (copie şi original pentru conformitate);

- Copie a cererii de pensionare, înregistrată la Casa de Pensii;

- Dovada reședinței în statul membru U.E./S.E.E. original și copie cu traducerea autorizată;

 

- Act de identitate (copie şi original pentru conformitate) precum și împuternicire, în cazul în care cererea este depusă/ formularul este ridicat, de altă persoană în numele titularului.

 

 

NOTĂ:

În cazul pensionarilor, care și-au stabilit domiciliul în alt stat membru U.E./S.E.E., este obligatorie obținerea Pașaportului emis de autoritățile competente din România, cu menționarea domiciliului în altă țară.

5

S1 pentru E 121

ÎNREGISTRARE PENTRU ASIGURARE MEDICALĂ

 

ACTE NECESARE PENTRU PENSIONARI:

- Cerere;

- Act de identitate a titularului (copie şi original pentru conformitate);

- Decizie de pensionare (copie şi original pentru conformitate);

- Decizie de incapacitate de muncă, în cazul acordării pensiei de invaliditate – inclusiv deciziile de revizuire (copie şi original pentru conformitate);

-Ultimul cupon de pensie sau adeverință de la Casa de Pensii;

- Dovada reședinței în statul membru U.E./S.E.E. original și copie cu traducerea autorizată;

 

- Act de identitate (copie şi original pentru conformitate) precum și împuternicire, în cazul în care cererea este depusă/ formularul este ridicat, de altă persoană în numele titularului.

 

NOTĂ:

În cazul pensionarilor, care și-au stabilit domiciliul în alt stat membru U.E./S.E.E., este obligatorie obținerea Pașaportului emis de autoritățile competente din România, cu menționarea domiciliului în altă țară.