In atentia furnizorilor de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale in contract cu CAS DOLJ

 

Urmare adresei CNAS nr.P3808/01.04.2020, inregistrata la CAS DOLJ cu nr.10740/01.04.2020 si avand in vedere prevederile HG 252/2020  si anume :

ART. 5

    (1) Pe perioada stării de urgenţă:

    a) serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive se acordă şi se validează fără a fi necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art. 223 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

     si

    b) pentru serviciile medicale şi îngrijirile la domiciliu, precum şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line, nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate.

Va informam ca, aplicarea acestor prevederi se va face prin ridicarea validarilor de semnare cu cardul si de raportare in 72 de ore, la procesarea raportarii lunare.

Asadar, in momentul introducerii serviciilor medicale in PIAS, deoarece validarea este activa, serviciile nu se vor vedea ca fiind validate, avand mesaje de atentionare/eroare de tipul:”Servicuil nu a fost semnat cu cardul” sau ‘’Serviciul nu a fost raportat in 72 de ore”.

Aceste mesaje vor fi ignorate de furnizori, urmand ca la timiterea si procesarea raportarii sa fie acceptate la decontare.