Contul pentru încasări concedii medicale

     Începand cu data de 03.01.2018 sumele reprezentand contributii pentru concedii si indemnizatii datorate de asigurati , in baza contractului de asigurare incheiat cu CAS Neamt , se incaseaza in contul :

RO17TREZ49126A212500XXXX
TREZORERIA P.NEAMT
CUI 2613087   .

 

Informații persoane fizice – concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate

 

 Conform prevederilor art. 75 din Ordinul comun al ministrului sănătății și președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr.15/2018/1311/2017 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare, drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au născut anterior situaţiei de încetare a activităţii angajatorului sau înainte de expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, contractul de administrare ori de management sau dacă a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul în baza căruia a desfăşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.

 
 Plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care s-au născut anterior situaţiilor sus-menționate, se efectuează până la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale.
 
 
 În vederea preluării în plată din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate a drepturilor care s-au născut anterior situaţiilor sus-menționate, angajatorii sau, după caz, persoanele interesate depun următoarele acte la casele de asigurări de sănătate:
  a) lista angajaţilor aflaţi în plată de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate;
  b) situaţia plăţii lunare a drepturilor până la data depunerii documentaţiei;
  c) actul legal prin care s-a dispus încetarea raportului de muncă, cu indicarea temeiului legal;
  d) actele medicale şi alte acte prevăzute de lege pentru acordarea drepturilor (copii conform cu originalul ale tuturor certificatelor medicale emise pentru angajat anterior încetării contractului individual de muncă, primul certificat medical emis după expirarea contractului individual de muncă în original, precum și adeverinţele de venit completate pentru o perioadă de 6 luni anterior intrării angajaților în concediu medical, cu precizarea veniturilor brute asupra cărora s-a aplicat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, şi a indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate - pe nr. zile lucrătoare-, acordate pe durata concediilor medicale);
  e) în cazul expirării termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncă, cu viza inspectoratului teritorial de muncă, după caz (inclusiv copii conform cu originalul ale tuturor actelor adiţionale încheiate la contractul individual de muncă);
  f) în cazul încetării activităţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre următoarele acte:
   - actul oficial care atestă începerea procedurii de încetare a activităţii angajatorului (încheierea judecătorului-sindic, hotărârea adunării generale a acţionarilor, rămasă definitivă, privind lichidarea administrativă);
   - copie legalizată de pe certificatul de încheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, operatori economici);
   - confirmarea scrisă a expirării valabilităţii sau a anulării autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberă practică (pentru angajatori, persoane fizice);
   - procesul-verbal de insolvabilitate încheiat de unităţile fiscale teritoriale;
   - copie legalizată de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugăreşti;
   - confirmarea scrisă a expirării mandatului exercitat în cadrul autorităţii elective, executive, legislative sau judecătoreşti;
   - orice alte acte prevăzute de legislaţia în materie în vigoare la data încetării activităţii angajatorului.

 Documentele necesare preluării în plată se pot transmite de către persoanele interesate către casele de asigurări de sănătate şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.


    Drepturile preluate la încetarea activităţii angajatorilor sau la expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă şi achitate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi care, potrivit legii, trebuiau să fie suportate din fondurile angajatorilor se recuperează ulterior de către casele de asigurări de sănătate, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.

 

Fișiere atașate

Anexa nr. 2 - Contract de asigurare pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate-2.doc Anexa nr. 3 - Act aditional la Contract-2.doc Anexa nr. 9 - Cerere tip privind solicitarea indemnizatiei de asigurari sociale de sanatate-2.doc Anexa Ordin 1092(2020 - Modelul unic de certificat medical-3.doc