Având în vedere precizările comunicate CAS Sălaj de Casa Naţionala de Asigurări de Sănătate referitoare la prevederile HG nr. 252/2020 şi anume:
 
Art. 5
„ a) serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive se acordă şi se validează fără a fi necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art. 223 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
şi
 b) pentru serviciile medicale şi îngrijirile la domiciliu, precum şi dispozitivele medicale, tehnologiilşe şi dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate”
 
vă informăm că aplicarea acestor prevederi se va face prin ridicarea validărilor de semnare cu cardul şi de raportare în 72 de ore, la procesarea raportării lunare.
Aşadar, în momentul introducerii serviciilor medicale în PIAS, deoarece validarea este activă, serviciile nu se vor vedea ca fiind validate, având mesaje de atenţionare/eroare de tipul: „Serviciul nu a fost semnat cu cardul” sau „Serviciul nu a fost raportat în 72 de ore”. Aceste mesaje vor fi ignorate de către furnizori urmând ca la trimiterea şi procesarea raportării să fie acceptate la decontare.