Actualizare 11.03.2020

(Extras din comunicatul CNAS)

Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopții.

Până la remedierea totală a platformei informatice, furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale. În situația actuală, pentru utilizarea sistemului offline, furnizorii trebuie să deconecteze conexiunea la Internet a calculatorului utilizat.

Pe perioada de nefuncționalitate a PIAS, pentru  transmiterea și validarea serviciilor acordate  sunt aplicabile prevederile art. 207 – 210 din HG nr. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din HG nr. 155/2017. În acest sens, pentru întreaga perioadă în care funcționarea PIAS este întreruptă, președintele CNAS va emite un ordin care va cuprinde procedura de transmitere în platforma informatică a serviciilor acordate off-line şi procedura de validare a acestora.

Biroul de presă CNAS

 

************************

Comunicat CNAS 

În perioada în care Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) este indisponibilă, furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale.

În prezent se lucrează la soluționarea problemelor tehnice apărute în sistemul informatic al CNAS.

„Ne cerem scuze  pentru inconvenientele create pacienților și furnizorilor și vă asigurăm că vom întreprinde toate demersurile necesare astfel încât serviciile medicale și farmaceutice necesare asiguraților să fie accesate și validate. Dacă până la finalul acestei zile echipa care lucrează la remedierea sistemului informatic nu va reuși sa repună total sistemul în funcțiune, vom lua în calcul măsuri care sa permită validarea serviciilor acordate în sistem offline pe perioada în care PIAS nu va fi funcțională”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.

Biroul de presă CNAS

*************************************

Astăzi 10.03.2020, începând cu ora 8:00, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă datorită unor probleme tehnice.

Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/eliberează în regim off-line.