Referitor la prevederile HG 252/2020 si anume:

 

Art. 10

(2) Biletele de trimitere pentru efectuarea investigatiilor medicale paraclinice necesare monitorizarii pacientilor diagnosticati cu COVID-19, dupa externare din spital, in regim ambulatoriu, vor avea evidentiat faptul ca invesdtigatiile sunt recomandate pentru "monitorizare pacient COVID-19".

Pentru aplicarea prevederii mai sus mentionate, in nomenclatorul ICD10 a fost introdusa pozitia cu codul "MONITORIZARE COVID". Furnizorii de servicii spitalicesti trebuie sa emita biletul de trimitere introducand la "diagnostic principal ", diagnosticul cu descrierea "monitorizare pacient COVID-19", iar furnizorii de servicii paraclinice, la randul lor, vor introduce acest diagnostic in detaliile biletului de trimitere, l;a raportarea serviciilor efectuate.

Art. 12

(2) Pe perioada starii de urgenta, consultatiile medicale prevazute in pachetul de servicii de baza, respectiv in pachetul minuimal de servicii medicale, pot fi acordate si la distanta, acestea putand fi acordate atat de medicii de familie cat si de medicii de specialitate din ambulatoriu clinic, si pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu incadrarea in numarul maxim de 8 consultatii /ora.

Aplicarea acestei prevederi de catre furnizorii de servicii medicale in ambulatoriul clinic se face prin introducerea consultatiilor fara bilet de trimitere la modul de prezentare cu codul 12 si descrierea "TELEMEDICINA".

Pe perioada starii de urgenta se vor ignora eventualele atentionari/erori de validare/nevalidare cu cardul, transmitere in 72 ore sau depasire 4 consultatii pe ora (fara a depasi 8 consultatii pe ora) deoarece aceste validari se vor face conform HG 252/2020 in miomentul procesarii la CAS.

 

Furnizorii trebuie sa preia in aplicatiile proprii noile nomenclatoare, exportate incepand cu data de 07.04.2020, online sau de pe site-ul CJAS.