IN ATENTIA ASIGURATILOR CAS VALCEA

CASA DE ASIGURARI DE SANATATE A JUDETULUI VALCEA va informeaza ca:

 

La sediul institutiei au fost returnate de catre Posta Romana, pentru lipsa domiciliu a destinatarului, 8.621 carduri nationale de sanatate, din cele 234.291 emise pentru judetul nostru.

 

Pentru a intra in posesia lor, asiguratii care nu au primit aceste carduri prin serviciile postale, trebuie sa se adreseze CAS Valcea, de unde pot fi ridicate respectand urmatoarea procedura:

Depunere cerere ridicare card national

 Luni-Joi:    in intervalul orar   8,30-13,00

 Vineri:        in intervalul orar   8,30-11,00

Ridicare card national

  Luni-Joi:    in intervalul orar   15,00-16,00

Vineri:        in intervalul orar   12,00-13,00

Mentionam ca lista cu numele asiguratilor ale caror carduri se gasesc la sediul institutiei noastre, precum si  documentele necesare obtinerii cardului national, pot fi vizualizate/descarcate de pe site-ul CAS Valcea, http://www.casan.ro/casvl/, meniul Informatii pentru Asigurati - „Cardul national de asigurari sociale de sanatate”.

 

Asiguratii care au primit Carduri nationale de asigurari sociale de sanatate cu date personale incorecte,  le-au pierdut/distrus sau li s-au furat, pot solicita eliberarea unui nou document, in baza cererii si declaratiei pe proprie raspundere, cu respectarea programului de lucru comunicat mai sus.

 

Documentele vor fi depuse la Registratura CAS Valcea. La depunerea documentelor, fiecare solicitant se va legitima cu actul de identitate în original. Deasemenea, la depunerea cererii, asiguratii care au primit un card cu date eronate sunt rugati sa aibă asupra lor acest card spre a putea completa în formularul de cerere, seria lui.

 

In cursul lunii februarie va demara procesul de implementare a cardului naţional de asigurări de sănătate ca mijloc de identificare al asiguraţilor în sistemul de asigurări sociale de sănătate, astfel:

Persoanele asigurate, posesoare ale cardului naţional de asigurări de sănătate, au obligaţia prezentării cardului la furnizorii de servicii medicale (medici, farmacii, laboratoaretc), ori de câte ori aceştia solicită un serviciu medical. Cardul de sănătate va fi iniţializat prin schimbarea pin-ului de transport format din 3 cifre (000), cu un pin personalizat format din patru cifre. Initializarea se va face la prima vizită la un medic (medic de familie sau medic din ambulatoriul de specialitate), deplasare impusă de o boala sau accident.

 

Ca urmare, asiguraţii nu trebuie să aglomereze cabinetele medicale cu solicitare a activării cardurilor, aceasta activitate realizandu-se eşalonat, la prima vizită necesară la cabinetul medicului.

 

Presedinte-Director General,

Alin VOICULET