Eliminarea obligaţiei aplicării ştampilei pe documente emise – potrivit dispoziţiilor OUG 49/2017

 

           

            Pentru punerea în aplicare în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate a prevederilor art.V alin (1) din OG nr.17/2015, astfel cum acestea au fost modificate şi completate prin art.VII din OUG nr. 49/2017, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

            - începând cu data de 30 iulie 2017, se elimină obligativitatea aplicării ştampilei atât pe declaraţiile, cererile, contractele şi alte documente depuse de către persoane fizice, persoane juridice de drept privat astfel cum acestea sunt prevăzute în Codul civil, precum şi de către entităţile fără personalitate juridică, la casele de asigurări de sănătate, cât şi pe documentele sau alte înscrisuri emise sau încheiate în relaţia cu casele de asigurări de sănătate.

            - prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 876/824/2017 a fost reglementat faptul că în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, începând cu data de 30 iulie 2017, furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, precum şi furnizorii de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice, dispozitive medicale şi altele asemenea acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate curative – persoane fizice, persoane juridice de drept privat sau entităţi fără personalitate juridică, nu au obligaţia de a aplica ştampila pe declaraţii, cereri, contracte sau orice alte documente sau înscrisuri depuse la casele de asigurări de sănătate ori emise sau încheiate în relaţia cu casele de asigurări de sănătate.

Actele normative care fac obiectul prezentei modificări legislative sunt următoarele :

- Ordin MS/CNAS nr.196/139/2017, privind Normele de aplicare în 2017 a Contractului-cadru aprobat prin HG 161/2016,

- Ordin MS/CNAS nr.106/32/2015, privind Comisiile de evaluare,

- Ordin MS/CNAS nr.60/32/2016 privind Normele de aplicare a OUG 158/2015 privind concediile medicale şi îndemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate,

- Ordin MS/CNAS nr.674/252/2012 privind formularul de prescripţie medicală electronică,

- Ordin MS/CNAS nr.867/541/2011 privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere/internare pentru servicii medicale clinice,

- Ordin MS/CNAS nr.868/541/2011 privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale paraclinice,

- Ordin CNAS nr.212/2015 pentru aprobarea Metodologiei şi a formatului de raportare a Listei actualizate a medicamentelor pentru care se datorează contribuţie trimestrială,

 - Ordin CNAS nr.245/2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale curative pentru anii 2017 şi 2018.

 

 

 

     Preşedinte-Director General,                                                                   Director ex. D.R.C.

    Ec Mihaela - Gabriela Chitariu                                                             Ec Marian Cosma