Operator de date cu caracter personal – Notificare ANSPDCP Nr. 48

În cursul dimineţii de 7 noiembrie 2017, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost indisponibilă temporar din cauza unor probleme tehnice.

În intervalul de timp în care platforma PIAS a fost indisponibilă, furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate au putut acorda, în regim off-line, servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale, conform reglementărilor legale în vigoare. Acestea pot fi raportate şi validate ulterior în sistemul informatic.

CNAS consideră regretabil faptul că problemele care apar în funcţionarea celui mai complex sistem informatic din România sunt speculate şi exagerate în alte scopuri. Platforma PIAS funcţionează non-stop de circa 7 ani, cuprinde baze de date despre milioane de asiguraţi, iar la acest sistem se conectează zilnic peste 70.000 de furnizori de servicii medicale. În acest context, CNAS a depus toate eforturile pentru optimizarea PIAS, iar ca urmare în acest an a scăzut frecvenţa incidentelor de funcţionare a platformei, iar timpii de soluţionare a problemelor au fost, de asemenea, reduşi faţă de perioada anterioară.

 

                                                                                                                                   Biroul de presă