Atribuţiile Casei de Asigurări de Sănătate Harghita
- colectarea contribuţiilor la fond pentru persoanele fizice, altele decât cele pentru care colectarea veniturilor se face de către ANAF;
- administrarea bugetului propriu;
- înregistrarea și actualizarea datelor referitoare la asiguraţi și comunicarea către CNAS;
- elaborarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli precum și al celui de rectificare a bugetului anual;
- elaborarea și publicarea raportului anual de activitate, a execuţiei bugetare pe capitole și subcapitole și a planului de activitate pentru anul următor ;
- utilizarea tuturor demersurilor legale pentru a optimiza colectarea contribuţiilor și recuperarea creanţelor restante;
- furnizarea gratuită de informaţii, consultanţă, asistenţă în problemele asigurărilor sociale de sănătate și ale serviciilor medicale persoanelor asigurate, angajatorilor și furnizorilor de servicii medicale ;
- administrarea bunurilor casei de asigurări, conform prevederilor legale;
- negocierea și contractarea serviciilor medicale cu furnizorii de servicii medicale în condiţiile Contractului cadru;
- decontarea serviciilor medicale contractate cu furnizorii de servicii medicale în condiţiile Contractului - cadru ;
- monitorizarea numărului serviciilor medicale furnizate şi nivelul tarifelor acestora, organizarea de licitaţii în vederea contractării unor servicii din pachetul de servicii, pe baza prevederilor Contractului - cadru;
- asigurarea, în calitate de instituţie competentă, a activităţilor de aplicare a acordurilor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii, încheiate de România cu alte state, inclusiv cele privind rambursarea cheltuielilor ocazionate de acordarea serviciilor medicale şi a altor prestaţii, în condiţiile respectivelor acorduri internaţionale;
- efectuarea de sondaje în vederea evaluării gradului de satisfacere a asiguraţilor şi evaluarea interesului manifestat de aceştia faţă de calitatea serviciilor medicale;
- monitorizarea şi controlarea modului de derulare a contractelor de furnizare servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale;
- folosirea mijloacelor adecvate de mediatizare pentru reprezentarea, informarea și susţinerea intereselor asiguraţilor;
- organizarea și efectuarea controlului serviciilor medicale care se acordă asiguraţilor pe baza contractelor de furnizare servicii încheiate;
- exercitarea altor atribuţii prevăzute de acte normative în domeniul sănătăţii.