Ca urmare a publicării în Monitorul Oficial a Ordinului 645/501/2021 privind modificarea şi completarea Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 68/101/2021 pentru punerea în aplicare a prevederilor art.4 alin (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID – 19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii, vă aducem la cunoştinţă următoarele :

“ Articolul 1

(1) ...

(2) Plata medicilor de familie aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, pentru serviciile prevăzute la art. 3 alin. (4)-(5^1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, pentru activitatea realizată începând cu data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii, se face în baza unui contract distinct, de natură civilă, încheiat cu casa de asigurări de sănătate de către reprezentantul legal al unităţii sanitare sau al furnizorului de servicii medicale în asistenţa medicală primară.

      ...

Articolul 9^1

(1) Activitatea de vaccinare se realizează în cadrul cabinetelor medicale din asistenţa medicală primară de către medicii de familie cu liste proprii, inclusiv medicii de familie nou-veniţi într-o localitate, aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate pentru furnizarea de servicii medicale în asistenţa medicală primară şi cuprinde: consultaţia medicală, administrarea vaccinului potrivit schemei complete de vaccinare (inocularea), raportarea şi monitorizarea reacţiilor adverse postvaccinale.

(2) În vederea încheierii contractului, reprezentantul legal al furnizorului transmite o cerere casei de asigurări de sănătate cu care are încheiat contract pentru furnizarea de servicii medicale în asistenţa medicală primară, asumată prin semnătură electronică extinsă calificată.

(3) Activitatea de vaccinare prevăzută la alin. (1) se realizează la cabinet, în cadrul programului de activitate prevăzut în contractul încheiat de medicii de familie pentru acordarea de servicii medicale în asistenţa medicală primară sau în afara acestuia. În situaţia în care este necesară prelungirea programului, numărul de ore suplimentare nu va influenţa programul în care medicul furnizează servicii medicale în asistenţa medicală primară în cadrul contractului cu casa de asigurări de sănătate.

Articolul 9^2

(1) De activităţile prevăzute la art. 9^1 alin. (1) beneficiază toate persoanele înscrise pe lista proprie a medicului de familie, eligibile la vaccinare, precum şi persoanele eligibile la vaccinare care nu au un medic de familie sau sunt înscrise pe lista altui medic de familie care nu le asigură aceste servicii.

(2) Activităţile prevăzute la art. 9^1 alin. (1) se acordă indiferent de statutul de asigurat al persoanei, fără a fi necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate.

(3) Persoanele eligibile la vaccinare îndeplinesc următoarele condiţii:

a)au vârsta corespunzătoare rezumatului caracteristicilor produsului, respectiv al vaccinului;

b)nu sunt raportate în Registrul electronic naţional de vaccinare, denumit în continuare RENV.

...

 

 

 

Articolul 9^4

Documentele necesare desfăşurării activităţii de vaccinare sunt următoarele:

a)registrul de consultaţii al cabinetului medical, în care se vor consemna activităţile ce fac obiectul contractului;

b)fişele de consultaţii în care se consemnează activităţile realizate;

c)chestionar triaj vaccinare adulţi, potrivit modelului prevăzut la anexa nr. 1 la Normele privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii, ministrului afacerilor interne, ministrului apărării naţionale şi al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

d)formularul pentru consimţământ informat prevăzut la cap. IV pct. 2 subpct. 2.3 din Normele privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii, ministrului afacerilor interne, ministrului apărării naţionale şi al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020, cu modificările şi completările ulterioare;

e)fişă raportare RAPI, pentru cazurile apariţiei unei reacţii adverse postvaccinale indezirabile (RAPI), acestea fiind investigate şi raportate în conformitate cu metodologia de supraveghere RAPI - http://www.cnscbt.ro/index.php/metodologii/rapi, potrivit anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii, ministrului afacerilor interne, ministrului apărării naţionale şi al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020, cu modificările şi completările ulterioare, la semnalarea acestora de către persoana vaccinată;

f)fişa de declarare a profesionistului în domeniul sănătăţii pentru raportarea RAPI la Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), potrivit modelului din anexa nr. 4 la Normele privind autorizarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, stabilite prin Ordinul ministrului sănătăţii, ministrului afacerilor interne, ministrului apărării naţionale şi al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei nr. 2.171/181/M.223/4.380/2020, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul autosesizării privind posibile reacţii adverse asociate administrării vaccinurilor;

g)registrul de vaccinare;

h)adeverinţa de vaccinare pe format hârtie, pentru cazurile în care aceasta nu poate fi generată automat din RENV.

...

Articolul 9^6

(1) Validarea şi decontarea de către casele de asigurări de sănătate a activităţii de vaccinare se realizează pentru fiecare persoană care a fost raportată în RENV cu schema de vaccinare completă.

(2) În cazul în care nu a fost posibilă introducerea datelor în RENV, adeverinţa de vaccinare este completată pe format hârtie de către medicul de familie, care păstrează o copie, în vederea validării serviciului.

(3) Serviciul se consideră validat la finalizarea schemei de vaccinare, potrivit rezumatului caracteristicilor produsului, respectiv al vaccinului.

(4) ...”

 

     Având în vedere cele enunţate anterior :

 

Casa de Asigurări de Sănătate Caraş Severin organizează sesiune de contractare pentru încheierea contractelor pentru activitățile prevăzute la art. 3 alin. (4) – (51) din OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID – 19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății, cu modificările şi completarile ulterioare – pentru activitatea de vaccinare în cabinet.

         Contractele încheiate cu dvs. pentru informarea, programarea la vaccinare, monitorizarea şi raportarea reacţiilor adverse înceteaza cu data intrării in vigoare a OUG nr. 34/2021.

Menţionam că activitatea desfaşurată până la data de 29 aprilie 2021 va fi decontată în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a OUG nr. 34/2021 respectiv 29 aprilie 2021, urmând ca activitatea desfaşurată începând cu data de 30 aprilie 2021 pentru administrarea vaccinului să fie decontată pe baza contractului ce va fi încheiat la cererea dvs. (cel târziu la data de 17 mai 2021), sens în care vă rugăm să transmiteţi cererea conform modelului ataşat prezentei până luni 17 mai 2021 orele 14,00 pe una din adresele de e-mail: carmen.voicu@cjas-cs.ro sau crina.brisan@cjas-cs.ro