Activităţile şi operaţiunile specifice care se desfăşoară la nivelul

Compartimentului Evaluare - Contractare

I.    Activităţi și operaţiuni specifice Evaluării:
    1. evaluarea furnizorilor de servicii medicale, farmaceutice, dispozitive  și materiale sanitare, conform legislaţiei în vigoare ;
    2.   elaborarea procedurilor de lucru privind activitatea de evaluare a  furnizorilor;
    3.   asigură secretariatul comisiei de evaluare;
   3.1.  primirea și înregistrarea cererilor furnizorilor care doresc să fie evaluaţi în vederea contractării, însoţite de toate documentele prevăzute în Ordinul C.N.A.S./MS, desfășurarea activităților de evaluare ( analizarea dosarelor de evaluare, convocarea membrilor comisiei de evaluare (din DSP și C.A.S.) lunar sau de cate ori o solicita Presedintele Comisiei, întocmirea proceselor verbale pentru fiecare sedinţă a comisiei de evaluare și finalizarea procesului de evaluare cu întocmirea Raportului de evaluare și a Deciziei de evaluare, eliberarea Deciziei de evaluare furnizorilor evaluaţi, înștiinţarea în scris a furnizorilor în cazul depunerii dosarelor de evaluare incomplete la secretariatul C.A.S. Mehedinţi, emiterea notificărilor în cazul furnizorilor care nu au îndeplinite unul sau mai multe criterii de eligibilitate).
3.2. asigurarea predării dosarelor de evaluare împreună cu deciziile de evaluare emise de comisia de evaluare către structura de contractare,
3.3. informarea casei de asigurări de sănătate despre revocarea /încetarea deciziei de evaluare.
4. actualizarea deciziilor de evaluare aflate în perioada de valabilitate în cazul schimbării reprezentantului legal al furnizorului, modificarea adresei sediului social fără activitate lucrativă a furnizorului și fuziunea prin absorţie a furnizorului, pe baza documentelor justificative depuse de furnizori la secretariatul comisiei ;
5. transmiterea Raportului anual de activitate fiecărei instituţii care a numit reprezentanţi în comisie (D.S.P., C.A.S.) ;
6. conform deciziei PDG participă prin reprezentanţi la activitatea Comisiei de evaluare;
7. introducerea noilor furnizori în baza de date, utilizând aplicaţia SIUI ;
8. monitorizarea valabilităţii documentelor care au stat la baza emiterii deciziei de evaluare;
9. primirea documentelor necesare actualizării bazei de date, actualizate ulterior emiterii Deciziei de evaluare;
10. actualizarea în baza de date a documentelor actualizate;
11. informarea comisiei de evaluare furnizori în cazul pierderii valabilităţii oricărui document care a stat la baza emiterii deciziei de evaluare .
   

~~1  astfel:  comisia pentru stabilirea necesarului de medici de familie  din mediul urban şi rural şi al numărului minim de persoane asigurate înscrise pe listele medicilor de familie pentru care se încheie contractul de furnizare de servicii medicale din asistenţa medicală primară pentru judetul Mehedinți, comisia constituită pentru stabilirea numărului necesar de medici de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea clinică reabilitare medicală şi a numărului de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, pentru judetul Mehedinți, comisia constituită pentru stabilirea numărului necesar de medici dentişti şi a numărului de norme necesare pentru medicină dentară pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa ambulatorie de specialitate pentru medicină dentară, pentru judetul Mehedinți, comisia constituită pentru    stabilirea numărului necesar de investigaţii medicale paraclinice  pentru care se încheie contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice, pentru judetul Mehedinți, comisia constituită pentru    stabilirea zonelor/localităţilor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de o anumită specialitate în cadrul unităţilor sanitare cu paturi, pentru stabilirea situatiilor în care un medic poate acorda servicii medicale spitaliceşti în cadrul a două spitale aflate în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate sau poate acorda servicii medicale spitaliceşti în cadrul unui spital şi într-un centru de sănătate multifuncţional cu personalitate juridică pentru activitatea desfăşurată în regim de spitalizare de zi, cu respectarea legislaţiei muncii.


II.  Activităţi și operaţiuni specifice  de contractare servicii medicale, farmaceutice și de dispizitive medicale:    

           1. Desfaşurarea tuturor activităţilor şi operaţiunilor privind încheierea contractelor pentru toate domeniile de asistenţă  medicală - activităţi specifice fazei de angajare a cheltuielilor:
1.1.  Informarea furnizorilor, conform prevederilor legale, cu privire la condiţiile de contractare
(inclusiv negocierea clauzelor contractuale suplimentare) a serviciilor medicale suportate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi decontate de casele de asigurări de sănătate precum şi la eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariţiei unor noi acte normative.
1.2. Primirea, înregistrarea şi verificarea documentaţiei înaintate de furnizorii autorizaţi şi
evaluaţi pentru încheierea contractelor, pe domenii de asistenţă medicală, conform legislaţiei în vigoare (existenţa, valabilitatea şi conformitatea tuturor documentelor prezentate).
1.3. Participarea la activitatea comisiilor mixte constituite în baza prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi  a actului normativ privind aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor, asigurând colectarea, agregarea şi utilizarea datelor rezultate din hotărârile comisiilor .
1.4. Asigurarea activităţii de  secretariat a comisiilor şi  publicarea pe pagina web a casei de asigurări de sănătate a criterilor pe baza cărora fiecare comisie îşi desfăşoară activitatea  .
1.5. Întocmirea documentaţiei solicitate de C.A.S. Mehedinţi ca parte contractantă, în negocierea şi încheierea contractelor, cu respectarea termenelor legale, inclusiv inserarea clauzelor contractuale suplimentare cu respectarea condiţiilor de eligibilitate, legalitate şi transparenţă.
1.6. Aplicarea criteriilor stabilite prin contractul cadru şi normele metodologice de aplicare a acestuia pentru stabilirea valorilor de contract, acolo unde acestea sunt prevăzute, respectarea reglementărilor  privind repartizarea sumelor pe categorii de furnizori.
1.7. Întocmirea propunerilor de angajamente cu ocazia încheierii contractelor, precum şi în cazul majorării sau diminuării prevederilor bugetare pe parcursul derulării contractelor.
1.8.  Redactarea contractelor şi / sau a actelor adiţionale, participând la încheierea lor: obţinerea vizelor şi a semnăturilor, înregistrarea şi transmiterea contractelor .
1.9. Gestionarea bazei de date cu evidenţa contractelor de furnizare servicii medicale, generarea contractelor, în SIUI precum şi modificarea în SIUI a datelor solicitate de furnizori (introduceri puncte noi de lucru, excluderi puncte de lucru, modificări de personal, modificări adresa punct de lucru şi sediu social, modificare reprezentant legal, modificare cont trezorerie);
2.  Gestionarea şi actualizarea bazei de date cu persoanele înscrise pe listele medicilor de familie asigurând preluarea, prelucrarea şi păstrarea listelor/fişierelor cu mişcări de înscrişi, pe întregul parcurs al derulării relaţiei contractuale.
3. Confirmarea sub semnătură, la începutul contractului anual, a listei persoanelor beneficiare ale pachetelor de servicii medicale, iar lunar, în vederea actualizării listelor medicilor de familie,  comunicarea în scris şi sub semnătură a listei cu persoanele care nu mai îndeplinesc condiţiile de asigurat şi a persoanelor nou-asigurate intrate pe listă, în condiţiile legii.
      4. Încheierea convenţiilor privind eliberarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice, eliberarea biletelor de trimitere pentru investigaţii medicale paraclinice şi/sau eliberarea prescripţiilor medicale pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală şi recunoaşterea biletelor de trimitere pentru internare, cu furnizorii de servicii medicale care se află în relaţii contractuale.
5. Monitorizarea derulării contractelor încheiate, conform dispoziţiilor contractului cadru şi normelor metodologice de aplicare a acestuia, pe baza raportărilor validate, urmărind menţinerea condiţiilor care au stat la baza încheierii acestora precum şi gradul de execuţie al contractelor, monitorizarea perioadelor de absenţă a medicilor de familie pentru care înlocuirea se asigură  pe bază de reciprocitate pentru perioada cumulată de maximum 60 de zile pe an.
6. Propunerea suspendării / rezilierii contractelor cu furnizorii pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, sub condiţia notificării în termenul legal a furnizorilor asupra intenţiei de reziliere
7. Informarea permanentă a  furnizorilor de servicii medicale cu privire la condiţiile de acordare a serviciilor medicale şi la schimbările în modul de acordare a acestora, prin intermediul paginii web a casei de asigurări de sănătate.
8.  Transmiterea spre publicare a numelui şi codului de parafă ale medicilor care nu mai sunt în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, cel mai târziu la data încetării relaţiilor contractuale dintre casa de asigurări de sănătate şi medicii respectivi către compartimentul tehnologia informaţiei .
9.  Participarea la întocmirea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli precum şi la întocmirea proiectelor de rectificare a bugetului de venituri şi cheltuieli.
10. Elaborarea și actualizarea procedurilor operaţionale privind activitatea de evaluare și contractare, pe toate tipurile de asistenţă medicală.