Activităţile şi operaţiunile specifice care se desfăşoară în cadrul Compartimentului Resurse Umane, Salarizare, Evaluare Personal

 

 1. Face propuneri pentru elaborarea proiectului de buget pentru cheltuieli de personal în ceea ce priveşte numărul de posturi pe structura CAS Mehedinți;
2. Întocmeşte şi supune spre aprobarea preşedintelui CAS Mehedinți planul de ocupare al funcţiilor publice pentru CAS Mehedinți, conform prevederilor legale;
3. Realizează studii şi analize privind numărul şi structura de funcţii pentru CAS Mehedinți, în scopul optimizării activităţii compartimentelor de specialitate;
4. Întocmeşte şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite organigrama şi statul de funcţii al CAS Mehedinți;
5. Colaborează, împreună cu serviciile de specialitate, la elaborarea proiectul Statutului propriu, cu respectarea prevederilor legale în vigoare și ale Statutului cadru aprobat de Casa Natională de Asigurări de Sănătate;
6. Participă la elaborarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pe baza ROF cadru şi a Regulamentului Intern al CAS Mehedinți;
7. Urmăreşte întocmirea fişei postului pentru personalul CAS Mehedinți, colaborând în acest sens cu toate direcţiile şi structurile CAS  Mehedinți responsabile pentru realizarea fişei postului pentru personalul din structura proprie;
8. Ţine evidenţa funcţiilor publice şi a tuturor funcţionarilor publici din cadrul CAS Mehedinți, pe portalul de management, conform instrucţiunilor ANFP;
9. Reactualizează permanent portalul de evidență și management de la nivelul ANFP pentru personalul propriu al CAS Mehedinți  şi răspunde pentru asigurarea corelației între portal, statul de funcţii şi actele administrative;
10. Întocmeşte documentaţia legală pentru organizarea, desfășurarea și participarea la concursurile organizate pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante din cadrul instituției;
11. Participă la organizarea și coordonarea activităților de recrutare și selectare a personalului;
12. Derulează activitățile specifice managementului funcției publice, respectiv a managementului de natură contractuală;
13.Transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici, conform legii şi orice altă situaţie solicitată;
14.Transmite modificările intervenite în structura posturilor către MFP, ANFP şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, conform prevederilor legale în vigoare;
15. Colaborează direct cu ANFP în domeniul gestionării resurselor umane şi a funcţiilor publice în cadrul sistemului asigurărilor de sănătate, urmărind respectarea principiilor legale care stau la baza funcţiilor publice şi carierei funcţionarilor publici;
16. Asigură monitorizarea activităţii de evaluare anuală a activităţii funcţionarilor publici, atât în vederea acordării drepturilor salariale corespunzătoare performanţelor profesionale individuale, cât şi ca modalitate de creştere a motivaţiei în muncă a salariaţilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
17. Asigură gestionarea sistemului de evaluare a performanţelor individuale şi de stabilire a salariilor de bază urmărind aplicarea unitară a legislaţiei privind stabilirea drepturilor salariale de către CAS Mehedinți;
18. Asigură îndeplinirea măsurilor de executare, modificare, suspendare sau încetare a raporturilor de serviciu a funcţionarilor publici, conform prevederilor legale;
19. Întocmeşte deciziile de încadrare/numire, promovare, precum şi a celor ce vizează orice altă modificare a clauzelor contractului de muncă, şi/sau de modificare a raporturilor de serviciu şi le comunică salariaţilor;
20. Asigură primirea şi păstrarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, precum şi transmiterea către direcţia responsabilă pentru postarea pe site-ul CAS Mehedinți, precum şi către Agenţia Naţională de Integritate (ANI), conform legii;
21. Asigură păstrarea şi completarea registrului declaraţiilor de avere, respectiv declarații de interese;
22. Realizează propuneri privind promovarea personalului CAS Mehedinți, având în vedere cerinţele specifice de ocupare prevăzute de lege, necesităţile CAS Mehedinți, standardele şi performanţele profesionale individuale ale personalului (în condiţiile legii) pe baza sumelor aprobate în buget cu această destinaţie;
23. Eliberează legitimaţiile de serviciu pentru salariaţii CAS Mehedinți şi membrii Consiliului de administraţie;
24. Întocmeşte dosarele de pensionare pentru salariaţii CAS Mehedinți, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
25. Gestionează dosarele profesionale ale funcţionarilor publici în condiţiile prevederilor HG nr. 432/2004 privind dosarul profesional al funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare;
26. Verifică documentele necesare în vederea stabilirii drepturilor de acordare a concediilor de odihnă, concediilor pentru incapacitate temporară de muncă şi a altor concedii, pentru salariaţii CAS Mehedinți;
27. Întocmeşte documentaţia specifică conform legislaţiei în vigoare, pentru verificarea cunoştinţelor profesionale ale salariaţilor CAS Mehedinți (prin examinare, testare, concurs), şi asigură legătura cu persoanele din afara unităţii privind cererile de angajare, întocmind dosarele cu actele necesare pentru concurs aflate în evidenţă, în condiţiile legii;
28. Asigură evidenţa la zi operativă a datelor personalului CAS Mehedinți (funcţionari publici şi personal contractual);
29. Asigură monitorizarea aplicării legislaţiei privind funcţia publică şi a funcţionarilor publici în cadrul CAS Mehedinți;
30. Stabileşte salariile de bază precum şi alte drepturi salariale ale personalului din aparatul propriu la angajare, promovare, sau urmare a altor dispoziţii legale în materie;
31. Stabileşte cuantumul sporurilor de natură salarială în conformitate cu actele normative în vigoare;
32. Întocmeşte statele de plată pentru drepturile băneşti cuvenite salariaţilor CAS Mehedinți sau a persoanelor din afara unităţii (membrilor CA, reprezentanti ANFP), cu respectarea legislaţiei în vigoare;
33. Întocmeşte şi depune în termen declaraţiile lunare, trimestriale sau anuale aferente salariilor cu respectarea legislaţiei în vigoare;
34. Întocmeşte şi depune situaţiile statistice privind numărul mediu al salariaţilor, veniturile salariale, conform legislaţiei în vigoare;
35. Urmărește încadrarea cheltuielilor de personal pe fiecare subdiviziune bugetară din bugetul de venituri și cheltuieli aprobat, astfel încât plata să fie cea corectă și să corespundă naturii cheltuielilor respective;
36. Propune repartizarea pe trimestre a cheltuielilor de personal conform Legii anuale a bugetului de stat;
37. La solicitarea salariaţilor, eliberează adeverinţele referitoare la veniturile încasate sau contribuţiile virate la bugetul de stat sau bugetele fondurilor speciale;
38. Asigură şi monitorizează aplicarea prevederilor Ordinului Preşedintelui ANFP nr. 4500/2008 pentru stabilirea unui cadru unitar privind metodele de completare si transmitere a datelor si informaţiilor referitoare la respectarea normelor de conduita de către funcţionarii publici și la implementarea procedurilor disciplinare;
39.Asigură şi monitorizează aplicarea prevederilor Legii nr. 7 / 2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici în cadrul CAS Mehedinți, R;
40. Participă la elaborarea Codului de Conduită propriu pentru funcționarii publici al Casei de Asigurari de Sănătate Mehedinți;
41. Întocmeşte rapoarte trimestriale privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici din cadrul CAS Mehedinți, conform legislaţiei in vigoare;
42. Transmite rapoartele la CNAS şi ANFP, la termenele şi în forma standard stabilite de aceasta, conform legislaţiei în vigoare;
43. Realizează propuneri privind programul de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul CAS Mehedinți, aprobat de conducerea CNAS şi urmăreşte aducerea la îndeplinire a acestui program;
44.Realizează demersurile legale în ceea ce privește organizarea și coordonarea activității de formare profesională și îndrumare metodologică pentru personalul CAS Mehedinți respectiv:
a. Gestionează completarea de către întreg personalul a chestionarelor transmise de CNAS în vederea identificării nevoilor de perfecționare, finalizate cu Rapoartele Directorilor Executivi și a Raportului Președintelui-Director General al Casei de Asigurări de Sănătate în vederea elaborării planului anual de pregătire și formare profesională;
b. Gestionează participarea salariaților la cursuri, transmite confirmările de participare, urmărește primirea adeverințelor, diplomelor de participare;
45. Asigură întocmirea, verificarea şi centralizarea monitorizării cheltuielilor de personal de la CAS  Mehedinți precum şi înaintarea acesteia în termen la CNAS;
46. Întocmeşte rapoartele specifice și chestionarele statistice pentru:
• Ancheta locurilor de muncă - Institutul Național de Statistică;
• Date informative privind numărul de personal – Administrația publică;
• Date informative privind monitorizarea numărului de personal , modificări, încetări ale raportului de serviciu /lucru – transmise la CNAS;
47. Gestionează și evidențiază emiterea, actualizarea și arhivarea diferitelor documente și acte, ordine, decizii, instrucțiuni, adeverințe de salarii, concedii de odihnă și medicale, condici de prezență, pontaje, fișe de evaluare a performanțelor profesionale individuale, fișe de post, procese verbale, note de lichidare, contractele de muncă ale salariaților, Registrul de evidență a salariaților;
48.  Întocmește, reactualizează si gestionează documentele legate de controlul intern managerial de la nivelul Compartimentului  Resurse Umane, respectiv: proceduri operaționale, registrul riscurilor, graficul de circulație al documentelor, raportările legate de controlul intern managerial cu respectarea prevederilor legale;
49. Identifică noi activiăți procedurabile urmare implementării unor activități sau unor modificări legislative după care se va emite procedura operațională pentru activitatea procedurabilă identificată;
50. Respectă termenele de raportare a datelor specifice în activitatea de resurse umane, organizare, salarizare, evaluare, perfecționare;
51. Asigură confidențialitatea informațiilor gestionate la nivelul compartimentului;
52. Asigură păstrarea documentelor din cadrul compartimentului şi transmite documente către arhivă pentru păstrare în termenele stabilite de lege.
53. Asigură evidenţa şi păstrarea documentelor şi a corespondenţei primite şi emise de Consiliul de Administraţie;
54. Urmăreşte respectarea termenelor de întocmire şi prezentare a materialelor solicitate de Consiliul de Administraţie;
55. Asigură transmiterea convocării în scris a membrilor Consiliului de Administraţie şi difuzarea materialelor cu cel putin 5 zile înaintea fiecărei şedinte;
56. Asigură primirea şi păstrarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, a membrilor Consiliului de Administraţie, precum şi transmiterea acestora către structura responsabilă pentru postarea pe site-ul Casei de Asigurări de Sănătate Mehedinți, precum şi către Agenţia Naţională de Integritate, conform legii;
57. Pregăteşte materialele pentru şedintele Consiliului de Administraţie potrivit ordinii de zi stabilite;
58. Asigură consemnările desfăşurării şedintelor Consiliului de Administraţie în Registrul de procese verbale, redactând procesul verbal;
59. Furnizează informaţiile şi documente solicitate de membrii Consiliului de Administraţie;
60. Redactează hotărârile Consiliului de Administrație.