In conformitate cu prevederile Ordinului Presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 581/08.09.2014, publicat in Monitorul Oficial nr. 685/19.09.2014:

       Dovada calităţii de asigurat se realizează prin modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate. Modalitatea electronică de verificare a calităţii de asigurat se face prin introducerea de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi dispozitive medicale a codului numeric personal al persoanei care necesită servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale în câmpul "CNP" din aplicaţia instalată pe site-ul CNAS la adresa http://www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html.

       În cazul în care persoana care necesită servicii medicale, medicamente, îngrijiri la domiciliu şi dispozitive medicale, cu excepţia celor din pachetul minim de servicii medicale, ca urmare a interogării aplicaţiei, apare neasigurată, aceasta va face dovada calităţii de asigurat cu adeverinţa de asigurat. Pentru obţinerea adeverinţei de asigurat persoana se adresează casei de asigurări de sănătate la care aceasta este luată în evidenţă, prezentând documentele necesare dovedirii calităţii de asigurat.

       Astfel, nu este necesara eliberarea adeverintei de asigurat pentru persoanele care figureaza in sistemul informatic ca fiind persoane asigurate in sistemul de asigurari sociale de sanatate din Romania, conform aplicatiei instalata pe site-ul CNAS.