CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE ARAD
Misiunea CAS Arad: asigurarea accesului asiguraților la pachetele de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, în condițiile stabilite de reglementările Contractului-cadru și a Normelor, pentru îmbunătățirea stării de sănătate a populației din județul Arad.
Viziunea CAS Arad: crearea unui cadru adecvat, modern, eficient și transparent pus în slujba interesului public care să ducă la creșterea gradului de satisfacție al asiguraților privind serviciile oferite de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, în condițiile utilizării eficiente a bugetului alocat de CNAS.
Obiectivele generale ale CAS Arad :
- Asigurarea funcționării sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local – județul Arad, în condiții de eficacitate
- Utilizarea în condiții de eficiență a fondului național unic al asigurărilor sociale de sănătate pentru asigurarea accesibilității populației asigurate la CAS Arad, la pachetele de servicii medicale
- Contractarea,decontarea serviciilor medicale cu furnizorii autorizați, evaluați și acreditați care să asigure accesul asiguraților în mod universal, echitabil și nediscriminatoriu la pachetele de servicii medicale de calitate
- Creșterea gradului de informare al pacienților și furnizorilor de servicii medicale cu privire la toate aspectele specifice asigurărilor de sănătate prin site-ul casar@casar.ro și mass-media
- Implementarea standardelor de control managerial la nivelul CAS Arad
- Monitorizarea continuă a serviciilor medicale acordate de furnizori în baza contractelor încheiate cu CAS Arad, pentru respectarea legislației specifice
- Adaptarea politicilor de sănătate la nevoile identificate pe plan local.
Atribuţiile caselor de asigurări, asa cum sunt stabilite de Legea 95/2006, actualizată, sunt următoarele:
a) să administreze bugetele proprii;
b) să înregistreze, să actualizeze datele referitoare la asiguraţi şi să le comunice CNAS;
c) să elaboreze şi să publice raportul anual şi planul de activitate pentru anul următor;
d) să furnizeze gratuit informaţii, consultanţă, asistenţă în problemele asigurărilor sociale de sănătate şi ale serviciilor medicale persoanelor asigurate, angajatorilor şi furnizorilor de servicii medicale;
e) să administreze bunurile casei de asigurări, conform prevederilor legale;
f) să negocieze, să contracteze şi să deconteze serviciile medicale contractate cu furnizorii de servicii medicale în condiţiile contractului-cadru;
g) să monitorizeze numărul serviciilor medicale furnizate şi nivelul tarifelor acestora;
h) pot să organizeze licitaţii în vederea contractării unor servicii din pachetul de servicii, pe baza prevederilor contractului-cadru;
i) să asigure, în calitate de instituţii competente, activităţile de aplicare a documentelor internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii încheiate de România cu alte state, inclusiv cele privind rambursarea cheltuielilor ocazionate de acordarea serviciilor medicale şi a altor prestaţii, în condiţiile respectivelor documente internaţionale;
j) alte atribuţii prevăzute de acte normative în domeniul sănătăţii.