După realizarea operațiunii de marcare pentru deblocare de către operatorul CJAS furnizorul va urma procedura de mai jos pentru deblocarea cardului:

1. Va introduce cardul in cititor.

2. Va deschide ferestra pacienti din meniul Fisier.

3. In aceasta fereastra va apasa pe butonul "Reset PIN eCard"

si cand terminalul va cere PIN-ul de reset se va introduce “0000”. PIN-ul cardului este acum 0000.

4. Pentru a schimba PIN-ul cardului se va apasa butonul Schimba PIN eCard

 

 

5. Se va cere pin-ul actual al cardului(0000) si se va apasa tasta de accept.

6. In continuare terminalul va cere PIN nou in care se va completa PIN-ul care se doreste si apoi se va apasa tasta de accept.

7. Terminalul va cere sa se confirme PIN-ul introdus anterior.

8. Dupa apasarea tastei de accept de la terminal se va afisa un mesaj precum ca "PIN-ul a fost schimbat cu succes".

În situațiile în care asigurații detin un card care a fost activat, dar au uitat PIN-ul, procedura este de a se tasta 5 PIN-uri, dupa care, daca nu s-a reusit identificarea, cardul devine automat blocat si trebuie executata procedura mentionata mai sus (Tel CAS, CID, dupa deblocare pasi 1-8)