ORDIN nr. 3.168 din 15 septembrie 2023
privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 106/32/2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare


  ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
  ART. I
  Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 106/32/2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 124 şi 124 bis din 18 februarie 2015, se modifică după cum urmează:
  1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
  "ORDIN
  pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare"
  2. În anexa nr. 1, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
  "ART. 1
  (1) Prezentul regulament-cadru se referă la organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Evaluare a Furnizorilor de Dispozitive Medicale - comercializare, Comisiei Naţionale de Evaluare a Farmaciilor, Comisiei Naţionale de Evaluare a Furnizorilor de Servicii Medicale Paraclinice - Analize Medicale de Laborator, Comisiei Naţionale de Evaluare a Cabinetelor Medicale de Medicină de Familie, Cabinetelor Medicale de Specialitate, Ambulatoriilor de Specialitate, Comisiei Naţionale de Evaluare a Cabinetelor de Medicină Dentară, Comisiei Naţionale de Evaluare a Furnizorilor de Servicii Conexe Actului Medical pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist, denumite în continuare comisii naţionale de evaluare, conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, înfiinţate prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
  (2) Termenul «cabinete medicale» se referă la cabinetele medicale din ambulatoriul de specialitate organizate conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
  (3) Regulamentul-cadru poate fi modificat la propunerea membrilor comisiilor naţionale de evaluare prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate."
  3. În anexa nr. 2, la articolul 1, alineatul (4) se abrogă.
  4. Anexele nr. 3 şi 4 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2*) care fac parte integrantă din prezentul ordin.
  *) Anexele nr. 1 şi 2 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 848 bis, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul din şos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, Bucureşti.
  5. În tot cuprinsul ordinului, sintagma „furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare“ se înlocuieşte cu sintagma „furnizorilor de servicii medicale, de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare“.
  ART. II
  (1) Cererile de evaluare înregistrate la casele de asigurări de sănătate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru furnizorii exceptaţi de la obligativitatea acreditării sau care nu intră sub incidenţa prevederilor referitoare la acreditare, potrivit art. 7 alin. (5) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, se soluţionează în vederea eliberării deciziei de evaluare conform dispoziţiilor legale în vigoare la data înregistrării cererilor la casele de asigurări de sănătate.
  (2) Cererile de evaluare înregistrate la casele de asigurări de sănătate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru furnizorii care intră sub incidenţa prevederilor referitoare la acreditare, potrivit art. 7 alin. (5) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, nu se mai soluţionează, iar taxa de evaluare achitată de furnizorul de servicii se restituie de casa de asigurări de sănătate care a încasat această taxă.
  ART. III
  Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
          Ministrul sănătăţii,
          Alexandru Rafila
          Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
          Romică-Andrei Baciu
  

  

 ANEXE din 15 septembrie 2023
privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 106/32/2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare

  ANEXA 1

   (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 106/32/2015)
                STANDARDELE DE EVALUARE A FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE,
  DE SERVICII CONEXE ACTULUI MEDICAL PENTRU PERSOANE CU TULBURĂRI DIN SPECTRUL AUTIST,
                DE DISPOZITIVE MEDICALE, DE MEDICAMENTE ŞI MATERIALE SANITARE
  STANDARDE PENTRU EVALUAREA FURNIZORILOR DE DISPOZITIVE MEDICALE - COMERCIALIZARE
  I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
    Criterii:
  1. Furnizorul are aviz de funcţionare valabil pentru sediu/punctul de lucru, eliberat de Ministerul Sănătăţii/Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România, conform prevederilor legale în vigoare.
  2. Furnizorul are declaraţie de conformitate pentru produsele comercializate, eliberată de producător.
  3. Furnizorul are copie de la producător/reprezentantul său autorizat stabilit în România, de pe certificatul de înregistrare a dispozitivelor medicale emis de Ministerul Sănătăţii/Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România /dovada notificării la Autoritatea Competentă din statul membru UE sau SEE pentru produsele comercializate, după caz, şi/sau aviz de utilizare emis de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România pentru produsele second-hand, cu marcaj CE, acordate prin închiriere, după caz.
  4. Furnizorul are o evidenţă cantitativ-valorică pentru dispozitivele comercializate.
  5. Furnizorul are certificat de înregistrare cu cod unic de înregistrare şi certificat constatator/act de înfiinţare şi cod fiscal.
  6. Furnizorul are sediul/punctul de lucru într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
  7. Furnizorul asigură accesul persoanelor cu handicap locomotor, are un spaţiu destinat recepţiei asiguraţilor şi sală de aşteptare.
  8. În incinta furnizorului nu este permis accesul animalelor.
  9. Furnizorul are încăperi special destinate depozitării produselor comercializate, încercării şi reglării dispozitivului, unde este cazul.
  10. Furnizorul are un aparat telefonic funcţional care are alocat un număr de apel şi sistem informatic a cărui utilizare este conformă cerinţelor CNAS.
  11. Furnizorul are Regulament Intern de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  12. Furnizorul are Regulament de Organizare şi Funcţionare de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  13. Furnizorul face dovada deţinerii asigurării de răspundere civilă în domeniul medical.
  II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
    Criterii:
  1. Personalul îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizor.
  2. Personalul care lucrează are fişe de post cu atribuţiile specifice semnate de titular şi aprobate de reprezentantul legal.
  III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURAŢILOR
    Criterii:
  1. Furnizorul are o firmă vizibilă din exterior, la intrarea în incinta unităţii.
  2. Furnizorul are un program de lucru afişat la loc vizibil.
  3. La sediul furnizorului se află expus la loc vizibil numele casei/caselor de asigurări de sănătate cu care se află în contract, precum şi datele de contact ale acesteia/acestora, după caz.
  4. Furnizorul are afişat la loc vizibil numărul de telefon al serviciului de urgenţă (112).
  5. Furnizorul are afişată în sala de aşteptare lista completă, actualizată cu toate produsele, care include preţul de vânzare al acestora şi preţul decontat de casa de asigurări.
  6. Pentru fiecare produs comercializat există o fişă cu specificaţiile tehnice ale produsului şi care este accesibilă asiguraţilor.
  7. Furnizorul respectă prevederile legale referitoare la eliberarea de dispozitive medicale. Există o modalitate de înregistrare a deciziilor emise de casa de asigurări de sănătate.
  8. Furnizorul are obligaţia informării asiguraţilor asupra utilizării dispozitivelor comercializate şi oferă instrucţiuni de utilizare şi întreţinere pentru acestea, cel puţin în limba română.
  9. Furnizorul are afişat la loc vizibil un document ce conţine drepturile ce decurg din calitatea de asigurat.
  10. Asiguraţii au acces neîngrădit la un registru de reclamaţii şi sesizări, cu paginile numerotate.
  11. În fiecare încăpere există un plan de evacuare în caz de incendiu cu indicarea poziţiei privitorului.
  IV. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
    Criterii:
  1. Furnizorul are certificate/declaraţii de conformitate şi eliberează certificate de garanţie, pentru dispozitivele comercializate.
  2. Furnizorul are un registru de garanţie cu rubrică pentru service în care asiguraţii confirmă primirea certificatului de garanţie şi reparaţiile, după caz.
  3. Furnizorul are o evidenţă a confirmărilor de primire a dispozitivelor medicale de către asiguraţi, conform actelor normative în vigoare.
  STANDARDE PENTRU EVALUAREA FARMACIILOR
  I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
    Criterii:
  1. Farmacia/oficina are autorizaţie de funcţionare valabilă, conform prevederilor legale în vigoare.
  2. Farmacia are certificat de înregistrare la Oficiul pentru Registrul Comerţului, însoţit de certificatele constatatoare pentru punctele de lucru ale societăţii sau pentru oficine, dacă este cazul.
  3. Farmacia/oficina funcţionează într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
  4. Farmacia/oficina are Regulament Intern de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  5. Farmacia/oficina are Regulament de Organizare şi Funcţionare de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  6. Farmacia/oficina deţine dovada asigurării de răspundere civilă în vigoare.
  II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
    Criterii:
  1. Farmacistul şef nu exercită această calitate şi în altă farmacie.
  2. Farmacistul şef desemnează un înlocuitor (farmacist) pe perioada în care acesta nu se află în farmacie.
  3. Farmacistul şef şi farmaciştii au certificat de membru valabil al Colegiului Farmaciştilor din România.
  4. Asistenţii de farmacie au certificat de membru al OAMGMAMR, conform reglementărilor legale în vigoare.
  5. Întreg personalul îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizor.
  6. Farmaciştii şi asistenţii de farmacie au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  7. Farmacistul şef, farmaciştii şi asistenţii de farmacie au programul de lucru conform cadrului legal.
  8. În timpul programului de lucru afişat în farmacie se află un farmacist, angajat al farmaciei respective.
  9. Întreg personalul din farmacie/oficină are fişe de post cu atribuţiile specifice semnate de titular şi de reprezentantul legal.
  10. La sediul farmaciei/oficinei există afişat graficul de lucru al personalului pentru luna în curs şi este semnat de farmacistul şef.
  III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURAŢILOR
    Criterii:
  1. Farmacia/oficina are afişat la loc vizibil programul de lucru.
  2. Farmacia/oficina are o firmă vizibilă din exterior.
  3. În farmacie/oficină se află expus la loc vizibil numele casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract, precum şi datele de contact ale acesteia, după caz.
  4. Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor sunt afişate la loc vizibil.
  5. Farmacia/oficina are afişat la loc vizibil numărul de telefon al serviciului de urgenţă (112).
  6. Personalul care lucrează în farmacie/punctul de lucru/oficina poartă în permanenţă ecuson pe care se află inscripţionat numele şi calificarea angajatului respectiv.
  7. La sediul farmaciei/oficinei asiguraţii au acces neîngrădit la un registru de reclamaţii şi sesizări, cu paginile numerotate.
  8. În fiecare încăpere există un plan de evacuare în caz de incendiu cu indicarea poziţiei privitorului.
  IV. STANDARD REFERITOR LA DOTAREA FARMACIEI
    Criterii:
  1. Farmacia/oficina asigură accesul persoanelor cu handicap locomotor.
  2. Farmacia/oficina deţine un post/terminal telefonic (fix, mobil) funcţional şi sistem informatic a cărui utilizare este conformă cerinţelor CNAS.
  3. Farmacia are adresă de poştă electronică (e-mail) funcţională.
  4. Farmacia are contract de service/întreţinere pentru aparatura din dotare, după caz.
  V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
    Criterii:
  1. Farmacia păstrează/stochează medicamentele conform recomandărilor producătorului.
  2. Farmacia are o evidenţă cantitativ valorică pentru medicamentele existente.
  3. În incinta farmaciei/oficinei nu este permis accesul animalelor.
  4. În ROF vor fi menţionate în mod expres următoarele:
  - obligativitatea păstrării confidenţialităţii asupra tuturor informaţiilor referitoare la asiguraţi;
  – obligativitatea eliberării medicamentelor şi materialelor sanitare în mod nediscriminatoriu asiguraţilor;
  – obligativitatea informării asiguraţilor referitor la drepturile acestora cu privire la eliberarea medicamentelor cu şi fără contribuţie personală;
  – obligativitatea informării asiguraţilor asupra modului de administrare al medicamentelor şi a potenţialelor riscuri sau efecte adverse;
  – obligativitatea achiziţionării de medicamente care nu există în stocul farmaciei în momentul solicitării, în intervalul de timp legiferat.
  STANDARDE PENTRU EVALUAREA CABINETELOR DE MEDICINĂ DENTARĂ
  I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
    Criterii:
  1. Cabinetul medical are certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de Direcţia de Sănătate Publică, conform prevederilor legale în vigoare.
  2. Cabinetul medical are statut legal din care rezultă că are ca obiect de activitate furnizarea de servicii medicale de medicină dentară, unde este cazul.
  3. Cabinetul medical are autorizaţie sanitară în vigoare eliberată de Direcţia de Sănătate Publică.
  4. Cabinetul medical îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
  5. Cabinetul medical are Regulament Intern de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  6. Cabinetul medical are Regulament de Organizare şi Funcţionare de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  7. Cabinetul medical deţine dovada asigurării de răspundere civilă în vigoare.
  II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
    Criterii:
  1. Medicii care lucrează în cabinetul medical au certificat de membru al Colegiului Medicilor Stomatologi din România, conform reglementărilor în vigoare.
  2. Asistenţii medicali care lucrează în cabinetul medical au certificat de membru al OAMGMAMR conform reglementărilor în vigoare.
  3. Întreg personalul îşi desfăşoară activitatea în cabinetul medical într-o formă legală.
  4. Medicii care lucrează în cabinetul medical au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  5. Asistenţii medicali care lucrează în cabinetul medical au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  6. Întreg personalul are fişe de post cu atribuţiile specifice semnate de titular şi reprezentantul legal.
  III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURAŢILOR
    Criterii:
  1. Cabinetul medical are o firmă vizibilă din exterior.
  2. În incinta furnizorului nu este permis accesul animalelor.
  3. Cabinetul medical are un program de lucru stabilit conform reglementărilor legale în vigoare, afişat vizibil.
  4. În cabinetul medical se află expus la loc vizibil numele casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract, precum şi datele de contact ale acesteia, după caz.
  5. Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor sunt afişate la loc vizibil.
  6. Asiguraţii au acces neîngrădit la un registru de reclamaţii şi sesizări, cu paginile numerotate.
  7. Cabinetul are afişat la loc vizibil numărul de telefon al serviciului de urgenţă (112).
  8. Personalul care lucrează în cabinetul medical poartă în permanenţă un ecuson pe care se află inscripţionat numele şi calificarea angajatului respectiv.
  9. Cabinetul are afişat pachetul de servicii medicale acordat.
  10. Cabinetul are afişat la loc vizibil tarifele pentru serviciile medicale care nu fac parte din pachetul de bază şi nu sunt decontate de casa de asigurări de sănătate.
  11. Cabinetul are afişat la loc vizibil numărul de telefon şi programul în care se poate face programarea la consultaţii.
  12. În fiecare încăpere există un plan de evacuare în caz de incendiu cu indicarea poziţiei privitorului.
  IV. STANDARD REFERITOR LA DOTAREA CABINETULUI
    Criterii:
  1. Sala de aşteptare a cabinetului medical este dotată potrivit normelor legale în vigoare.
  2. Cabinetul medical asigură accesul persoanelor cu handicap locomotor.
  3. Medicamentele şi materialele sanitare utilizate în cadrul activităţii medicale sunt înregistrate conform actelor normative în vigoare şi depozitate conform recomandărilor producătorului.
  4. Trusa medicală de urgenţă conţine medicamente şi materiale sanitare aflate în termenul de valabilitate.
  5. Cabinetul medical are contract de service/întreţinere pentru aparatura din dotare.
  6. Cabinetul medical face dovada deţinerii aparaturii din dotare.
  7. Cabinetul are contract pentru colectarea şi distrugerea (neutralizarea) deşeurilor cu risc biologic.
  8. Cabinetul deţine un post/terminal telefonic (fix, mobil) funcţional şi sistem informatic, a cărui utilizare este conformă cerinţelor CNAS.
  9. Cabinetul asigură sterilizarea pentru instrumentarul refolosibil, conform prevederilor legale în vigoare.
  V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
    Criterii:
  1. La cabinetul medical se ţine evidenţa consultaţiilor, tratamentelor şi a serviciilor medicale oferite cu înregistrarea în următoarele documente primare:
  - fişele de tratament,
  – registrul de consultaţii,
    astfel încât să fie identificabil pacientul şi persoana care a oferit serviciul, diagnosticul, tratamentul precum şi data şi ora când acesta a fost furnizat.
  2. La cabinetul medical se află şi se utilizează, după caz, documentele tipizate, conform prevederilor legale în vigoare.
  3. În Regulamentul de Organizare şi Funcţionare vor fi menţionate în mod expres următoarele:
  - definirea manevrelor care implică soluţii de continuitate, a materialelor utilizate şi a condiţiilor de sterilizare;
  – obligativitatea păstrării confidenţialităţii asupra tuturor informaţiilor decurse din serviciile medicale acordate pacienţilor;
  – obligativitatea acordării serviciilor medicale în mod nediscriminatoriu asiguraţilor;
  – obligativitatea respectării dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale în situaţiile de trimitere în consulturi interdisciplinare;
  – neutilizarea materialelor şi a instrumentelor a căror condiţie de sterilizare nu este sigură;
  – obligativitatea completării prescripţiilor medicale conexe actului medical atunci când este cazul pentru afecţiuni acute, subacute, cronice.
  4. La cabinetul medical se află lista de programare a asiguraţilor la consultaţii şi lista cu criteriile de acces prioritar la serviciile cabinetului.
  STANDARDE PENTRU EVALUAREA FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE PARACLINICE - ANALIZE MEDICALE DE LABORATOR
  I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
    Criterii:
  1. Furnizorul are certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de Direcţia de Sănătate Publică sau statut legal din care rezultă obiectul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare.
  2. Furnizorul are autorizaţie sanitară în vigoare eliberată de Direcţia de Sănătate Publică.
  3. Furnizorul îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
  4. Furnizorul are Regulamentul Intern de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  5. Furnizorul are Regulamentul de Organizare şi Funcţionare de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  6. Furnizorul face dovada deţinerii asigurării de răspundere civilă în domeniul medical.
  II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
    Criterii:
  1. Medicii şi farmaciştii care lucrează în cadrul furnizorului au certificat de membru al Colegiului Medicilor din România/Colegiului Farmaciştilor din România, cu excepţia medicilor străini care au aviz de practică temporară/ocazională, conform reglementărilor în vigoare.
  2. Biologii, chimiştii şi biochimiştii care lucrează în cadrul furnizorului au certificat de membru al Ordinului Biochimiştilor, Biologilor, Chimiştilor în Sistemul Sanitar din România.
  3. Asistenţii medicali care lucrează în cadrul furnizorului au certificat de membru al OAMGMAMR, conform reglementărilor în vigoare.
  4. Întreg personalul îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizor.
  5. Medicii, farmaciştii, biologii, chimiştii, biochimiştii care lucrează în cadrul furnizorului au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  6. Asistenţii medicali care lucrează în cadrul furnizorului au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  7. Întreg personalul are fişe de post cu atribuţiile specifice semnate de fiecare angajat şi de reprezentantul legal.
  III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURAŢILOR
    Criterii:
  1. Furnizorul are o firmă vizibilă din exterior.
  2. În incinta furnizorului nu este permis accesul animalelor.
  3. Furnizorul are un program de lucru stabilit conform reglementărilor legale în vigoare, vizibil din exterior.
  4. În cadrul furnizorului se află expus la loc vizibil numele casei/caselor de asigurări de sănătate cu care se află în contract, precum şi datele de contact ale acesteia/acestora, după caz.
  5. Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor sunt afişate la loc vizibil.
  6. Asiguraţii au acces neîngrădit la un registru de reclamaţii şi sesizări, cu paginile numerotate.
  7. Furnizorul are afişat la loc vizibil numărul de telefon al serviciului de urgenţă (112).
  8. Personalul care lucrează în cadrul furnizorului poartă în permanenţă ţinuta medicală şi un ecuson pe care se află inscripţionat numele şi calificarea angajatului respectiv.
  9. Sunt afişate tarifele pentru serviciile medicale care nu fac parte din pachetul de bază şi nu sunt decontate de casa de asigurări de sănătate.
  10. Este afişat numărul de telefon la care se poate face programarea.
  11. Este afişat pachetul de bază de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator şi tarifele decontate de casa de asigurări de sănătate.
  12. În fiecare încăpere există un plan de evacuare în caz de incendiu cu indicarea poziţiei privitorului.
  IV. STANDARD REFERITOR LA DOTAREA FURNIZORULUI DE SERVICII MEDICALE PARACLINICE - ANALIZE MEDICALE DE LABORATOR
    Criterii:
  1. Sala de aşteptare a furnizorului este dotată conform normelor legale în vigoare.
  2. Furnizorul asigură accesul persoanelor cu handicap locomotor.
  3. Furnizorul deţine spaţiile cu accesul şi circuitele necesare pentru asiguraţi şi personal, conform reglementărilor în vigoare.
  4. Medicamentele şi materialele sanitare utilizate în cadrul activităţii medicale sunt înregistrate conform actelor normative în vigoare şi depozitate conform recomandărilor producătorului.
  5. Aparatul de urgenţă este dotat conform reglementărilor legale în vigoare şi conţine medicamente şi materiale sanitare aflate în termenul de valabilitate.
  6. Furnizorul face dovada deţinerii legale a aparaturii din dotare, din care rezultă data fabricaţiei şi data achiziţiei şi avizul de utilizare după caz, emis conform prevederilor legale în vigoare pentru aparatele medicale achiziţionate second-hand.
  7. Furnizorul are contract de service pentru aparatura din dotare, încheiat cu un furnizor avizat potrivit prevederilor legale în vigoare.
  8. Furnizorul are contract pentru colectarea şi distrugerea (neutralizarea) deşeurilor cu risc biologic.
  9. Furnizorul deţine un post/terminal telefonic (fix, mobil) funcţional şi sistem informatic, a cărui utilizare este conformă cerinţelor CNAS.
  V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
    Criterii:
  1. Furnizorul deţine certificatul de acreditare RENAR însoţit de anexa care cuprinde lista de analize medicale pentru care este acreditat.
  2. Furnizorul deţine actele doveditoare pentru participarea la scheme de testare a competenţei.
  3. În cadrul furnizorului există evidenţa serviciilor medicale oferite astfel încât să fie identificabil asiguratul şi persoana care a oferit serviciul, diagnosticul după caz, precum şi data şi ora când acesta a fost furnizat.
  4. Furnizorul deţine şi utilizează, după caz, documentele tipizate, conform prevederilor legale în vigoare.
  5. În ROF vor fi menţionate în mod expres următoarele:
  - definirea manevrelor care implică soluţii de continuitate, a materialelor utilizate şi a condiţiilor de sterilizare;
  – obligativitatea păstrării confidenţialităţii faţă de terţi asupra tuturor informaţiilor decurse din serviciile medicale acordate asiguraţilor;
  – obligativitatea acordării serviciilor medicale în mod nediscriminatoriu asiguraţilor;
  – obligativitatea respectării dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale;
  – neutilizarea materialelor şi a instrumentelor a căror condiţie de sterilizare nu este sigură;
  6. Furnizorul are lista de programare a asiguraţilor şi lista cu criteriile de acces prioritar la serviciile medicale oferite.
  STANDARDE PENTRU EVALUAREA CABINETELOR MEDICALE DE MEDICINĂ DE FAMILIE, CABINETELOR MEDICALE DE SPECIALITATE, CENTRELOR MEDICALE, CENTRELOR DE DIAGNOSTIC ŞI TRATAMENT ŞI CENTRELOR DE SĂNĂTATE
  I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
    Criterii:
  1. Cabinetul are certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de Direcţia de Sănătate Publică sau statut legal din care rezultă că obiectul de activitate, conform prevederilor legale în vigoare.
  2. Cabinetul are autorizaţie sanitară în vigoare eliberată de Direcţia de Sănătate Publică.
  3. Cabinetul îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
  4. Cabinetul are Regulament Intern de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  5. Cabinetul are Regulament de Organizare şi Funcţionare de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  6. Cabinetul face dovada deţinerii asigurării de răspundere civilă în domeniul medical.
  II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
    Criterii:
  1. Medicii au certificat de membru al Colegiului Medicilor din România, cu excepţia medicilor străini care au aviz de practică temporară/ocazională conform reglementărilor în vigoare.
  2. Asistenţii medicali au certificat de membru al OAMGMAMR, conform reglementărilor în vigoare.
  3. Medicii, asistenţii medicali şi celălalt personal îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la furnizor.
  4. Medicii au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  5. Asistenţii medicali au asigurare de răspundere civilă (malpraxis) în vigoare.
  6. Personalul are fişe de post cu atribuţiile specifice semnate de fiecare angajat şi aprobate de reprezentantul legal.
  III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURAŢILOR
    Criterii:
  1. Cabinetul are o firmă vizibilă din exterior.
  2. În incinta cabinetului nu este permis accesul animalelor.
  3. Cabinetul are un program de lucru stabilit conform reglementărilor legale în vigoare, afişat vizibil.
  4. Cabinetul are expus la loc vizibil numele casei de asigurări de sănătate cu care se află în contract, precum şi datele de contact ale acesteia, după caz.
  5. Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor sunt afişate la loc vizibil.
  6. Asiguraţii au acces neîngrădit la un registru de reclamaţii şi sesizări, cu paginile numerotate.
  7. Cabinetul are afişat la loc vizibil numărul de telefon al serviciului de urgenţă (112).
  8. Personalul poartă în permanenţă un ecuson pe care se află inscripţionat numele şi calificarea angajatului respectiv.
  9. Sunt afişate tarifele pentru serviciile medicale care nu fac parte din pachetul de bază şi care nu sunt decontate de casa de asigurări de sănătate.
  10. Este afişat numărul de telefon la care se poate face programarea la consultaţii.
  11. În fiecare încăpere există un plan de evacuare în caz de incendiu cu indicarea poziţiei privitorului.
  IV. STANDARD REFERITOR LA DOTAREA FURNIZORULUI
    Criterii:
  1. Sala de aşteptare a furnizorului este dotată conform normelor legale în vigoare.
  2. Cabinetul asigură accesul persoanelor cu handicap locomotor.
  3. Medicamentele şi materialele sanitare utilizate în cadrul activităţii medicale sunt înregistrate conform actelor normative în vigoare şi depozitate conform recomandărilor producătorului.
  4. Aparatul medical de urgenţă conţine medicamente şi materiale sanitare aflate în termenul de valabilitate.
  5. Cabinetul are în dotare aparatura medicală şi materialele necesare conform reglementărilor în vigoare.
  6. Cabinetul face dovada verificării periodice a echipamentelor utilizate în conformitate cu reglementările ANMDMR, după caz.
  7. Cabinetul are contract de service/întreţinere pentru aparatura din dotare, după caz.
  8. Cabinetul face dovada deţinerii legale a aparaturii din dotare.
  9. Cabinetul are contract pentru colectarea şi distrugerea (neutralizarea) deşeurilor cu risc biologic.
  10. Cabinetul deţine un post/terminal telefonic (fix, mobil) funcţional şi sistem informatic, a cărui utilizare este conformă cerinţelor CNAS.
  V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
    Criterii:
  1. Cabinetul, în funcţie de specialitate, deţine evidenţe specifice: evidenţa consultaţiilor, tratamentelor şi a serviciilor medicale oferite cu înregistrarea în următoarele documente primare, după caz:
  - fişele de consultaţii;
  – registre de consultaţii;
  – registre de tratamente;
  – registrul de stupefiante;
  – fişa gravidei
  – fişele şi registrele specifice activităţii de medicină fizică şi de reabilitare, unde este cazul;
  – registrul actualizat pentru evidenţa bolnavilor cronici;
  – alte documente primare stabilite prin reglementări speciale astfel încât să fie identificabil asiguratul şi persoana care a oferit serviciul, diagnosticul, tratamentul precum data şi ora când acesta a fost furnizat.
  2. Pentru pacienţii cu afecţiuni cronice care necesită îngrijire şi tratament special, serviciile medicale furnizate se înregistrează obligatoriu atât în fişele de consultaţii, cât şi în registrul de consultaţii.
  3. Cabinetul deţine şi utilizează, după caz, documentele tipizate, conform prevederilor legale în vigoare.
  4. În ROF vor fi menţionate în mod expres următoarele:
  - definirea manevrelor care implică soluţii de continuitate, a materialelor utilizate şi a condiţiilor de sterilizare;
  – obligativitatea păstrării confidenţialităţii asupra tuturor informaţiilor ce decurg din serviciile medicale acordate asiguraţilor;
  – obligativitatea acordării serviciilor medicale în mod nediscriminatoriu asiguraţilor;
  – obligativitatea respectării dreptului la libera alegere a furnizorului de servicii medicale în situaţiile de trimitere în consulturi interdisciplinare;
  – neutilizarea materialelor şi a instrumentelor a căror condiţie de sterilizare nu este sigură;
  – obligativitatea completării prescripţiilor medicale conexe actului medical atunci când este cazul pentru afecţiuni acute, subacute, cronice.
  5. La cabinet se află lista de programare a asiguraţilor la consultaţii şi lista cu criteriile de acces prioritar la serviciile furnizorului.
  STANDARDE PENTRU EVALUAREA FURNIZORILOR DE SERVICII CONEXE ACTULUI MEDICAL PENTRU PERSOANE CU TULBURĂRI DIN SPECTRUL AUTIST
  I. STANDARD REFERITOR LA ORGANIZARE
    Criterii:
  1. Cabinetul are certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a, eliberat de Direcţia de Sănătate Publică, conform prevederilor legale în vigoare.
  2. Cabinetul are autorizaţie sanitară în vigoare eliberată de Direcţia de Sănătate Publică, conform legii.
  3. Cabinetul îşi desfăşoară activitatea supusă evaluării într-un spaţiu de care dispune în mod legal.
  4. Cabinetul are Regulament Intern de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  5. Cabinetul are Regulament de Organizare şi Funcţionare de care întreg personalul a luat la cunoştinţă în scris.
  6. Cabinetul face dovada deţinerii asigurării de asigurare de răspundere civilă profesională în domeniul psihologiei
  II. STANDARD REFERITOR LA STRUCTURA DE PERSONAL
    Criterii:
  1. Psihologii au atestat de liberă practică pentru furnizarea de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist eliberat de Colegiului Psihologilor din România, în una din următoarele specialităţi: psihologie clinică, consiliere psihologică, psihoterapie, psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională, psihopedagogie specială şi sunt înregistraţi în Registrul TSA.
  2. Întreg personalul îşi desfăşoară activitatea într-o formă legală la cabinet.
  3. Psihologii fac dovada deţinerii asigurării de răspundere civilă profesională în domeniul psihologiei pentru prejudiciile produse în exercitarea profesiei şi pentru depăşirea limitelor competenţei profesionale.
  4. Personalul are fişe de post cu atribuţiile specifice semnate de fiecare angajat şi aprobate de reprezentantul legal.
  III. STANDARD REFERITOR LA INFORMAREA ASIGURAŢILOR
    Criterii:
  1. Cabinetul are o firmă vizibilă din exterior.
  2. Cabinetul are un program de lucru stabilit conform reglementărilor legale în vigoare, afişat vizibil din exterior.
  3. Cabinetul are expus la loc vizibil numele casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală, precum şi datele de contact ale acesteia.
  4. Drepturile şi obligaţiile asiguraţilor sunt afişate la loc vizibil.
  5. Asiguraţii au acces neîngrădit la un registru de reclamaţii şi sesizări, cu paginile numerotate.
  6. Cabinetul are afişat la loc vizibil numărul de telefon al serviciului asistenţă publică integrată de urgenţă (112).
  7. Personalul care lucrează în cadrul cabinetului poartă în permanenţă un ecuson pe care se află inscripţionat numele şi calificarea angajatului respectiv.
  8. Sunt afişate tarifele pentru serviciile conexe actului medical care nu fac parte din serviciile conexe actului medical decontate în cadrul Subprogramului naţional de servicii conexe acordate persoanelor diagnosticate cu tulburări din spectrul autist, de către casa de asigurări de sănătate.
  9. Sunt afişate serviciile conexe actului medical, precum şi a tarifelor decontate în cadrul Subprogramului naţional de servicii conexe acordate persoanelor diagnosticate cu tulburări din spectrul autist, de către casa de asigurări de sănătate.
  10. Este afişat numărul de telefon la care se poate face programarea.
  11. În fiecare încăpere există un plan de evacuare în caz de incendiu cu indicarea poziţiei privitorului.
  IV. STANDARD REFERITOR LA DOTAREA CABINETULUI
    Criterii:
  1. Sala de aşteptare este dotată conform normelor legale în vigoare.
  2. Cabinetul asigură accesul persoanelor cu orice tip de dizabilitate.
  3. Cabinetul îndeplineşte condiţiile de dotare minimă obligatorie conform reglementărilor în vigoare.
  4. Cabinetul face dovada deţinerii legale a materialelor din dotare
  5. Cabinetul deţine un post/terminal telefonic (fix, mobil) funcţional şi sistem informatic, a cărui utilizare este conformă cerinţelor CNAS
  V. STANDARD REFERITOR LA ASIGURAREA SERVICIILOR
    Criterii:
  1. Cabinetul, deţine evidenţa activităţilor conexe actului medical furnizate, cu înregistrarea în următoarele documente primare:
  a) dosarul pacientului (în format letric sau electronică) conţinând:
    ● planul de intervenţie personalizată, actualizat lunar pe baza ritmului de progres al pacientului;
    ● raport privind evaluarea abilităţilor la fiecare 6 luni;
    ● fişă pentru fiecare obiectiv stabilit în planul de intervenţie în care va fi detaliat obiectivul şi modul de lucru;
    ● fişă de colectare a datelor pentru fiecare obiectiv în parte;
    ● fişă de monitorizare a comportamentelor neadecvate, cu excepţia cabinetului de liberă practică pentru servicii conexe actului medical de psihologie în specialitatea psihopedagogie specială-logopedie.
  b) registre de activităţi/servicii astfel încât să fie identificabil pacientul şi persoana care a oferit serviciul, diagnosticul, tipul de activitate, precum şi data şi ora când serviciul a fost furnizat;
  2. Cabinetul deţine şi utilizează, după caz, documentele tipizate, conform prevederilor legale în vigoare.
  3. În ROF vor fi menţionate în mod expres următoarele:
  a) obligativitatea păstrării confidenţialităţii asupra tuturor informaţiilor ce decurg din serviciile conexe actului medical acordate asiguraţilor;
  b) obligativitatea acordării serviciilor conexe actului medical în mod nediscriminatoriu asiguraţilor;
  4. La cabinet se află lista de programare a asiguraţilor la servicii.
  ANEXA 2

   (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 106/32/2015)
        METODOLOGIA CADRU DE EVALUARE A FURNIZORILOR DE SERVICII MEDICALE,
         DE SERVICII CONEXE ACTULUI MEDICAL PENTRU PERSOANE CU TULBURĂRI
    DIN SPECTRUL AUTIST, DE DISPOZITIVE MEDICALE, DE MEDICAMENTE ŞI MATERIALE SANITARE
  ART. 1
  (1) Prezenta metodologie cadru se referă la evaluarea furnizorilor de dispozitive medicale, - comercializare, farmaciilor, furnizorilor de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator, cabinetelor medicale de medicină de familie, cabinetelor medicale de specialitate, centrelor medicale, centrelor de diagnostic şi tratament şi centrelor de sănătate organizate conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Legii societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cabinetelor de medicină dentară organizate conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Legii societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, furnizorilor de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist denumiţi în continuare furnizori, conform prevederilor Legii nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
  (2) În procesul de evaluare intră numai furnizorii autorizaţi/avizaţi de Ministerul Sănătăţii, potrivit legii.
  (3) Casele de asigurări de sănătate judeţene, Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti şi Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti sunt numite în continuare case de asigurări de sănătate.
  ART. 2
  (1) Procesul de evaluare a furnizorilor astfel cum aceştia sunt prevăzuţi la art. 1 alin. (1) se referă la:
  a) sediile cu activitate lucrativă/punctele de lucru ale furnizorilor de dispozitive medicale, care realizează activitatea de comercializare;
  b) farmaciile organizate ca societăţi comerciale sau puncte de lucru ale unei societăţi comerciale, conform Legii societăţilor nr. 31/1991 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi punctele de lucru ale farmaciilor/oficinele;
  c) cabinetele de medicină dentară care funcţionează în circuit deschis, înregistrate în registrul unic al cabinetelor şi care sunt organizate conform O.G. nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 629/2001 şi Legii societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cabinetele de medicină dentară din centrele de sănătate multifuncţionale cu personalitate juridică;
  d) furnizorii de servicii medicale paraclinice - analize medicale de laborator înregistraţi în registrul unic al cabinetelor medicale şi care sunt organizaţi conform O.G. nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 629/2001 şi Legii societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  e) cabinetele medicale de medicină de familie, cabinetele medicale de specialitate, centrele medicale, centrele de diagnostic şi tratament şi centrele de sănătate numite în continuare furnizori, care funcţionează în circuit deschis, înregistrate în registrul unic al cabinetelor medicale şi care sunt organizate conform O.G. nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 629/2001 şi Legii societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cabinetele din centrele de sănătate multifuncţionale cu personalitate juridică.
  f) furnizorii de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist şi care sunt organizate conform Ordonanţei de urgenţă nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, aprobată prin Legea nr. 598/2001, cu modificările şi completările ulterioare,
  (2) Procesul de evaluare vizează fiecare formă de organizare juridică a furnizorilor (sediu cu activitate lucrativă/punct de lucru/cabinet) şi se realizează conform standardelor prevăzute în anexa 3.
  ART. 3
    Evaluarea furnizorilor se face de către comisia de evaluare de la nivelul fiecărei case de asigurări.
  ART. 4
    În vederea evaluării furnizorii parcurg următoarele etape:
  a) furnizorul care solicită evaluarea face o cerere adresată comisiei de evaluare constituită la nivelul casei de asigurări de sănătate în a cărei rază administrativ-teritorială îşi desfăşoară activitatea, al cărei model este prevăzut în anexa 1 la prezenta metodologie;
  b) furnizorul care solicită evaluarea are obligaţia să facă dovada plăţii taxei de evaluare, potrivit anexei 2 la prezenta metodologie; plata taxei de evaluare se face în contul "Alte venituri" - cod cont 26.36.05.50, deschis la trezoreria statului pe seama casei de asigurări de sănătate care urmează să realizeze activitatea de evaluare; în cazul în care furnizorul deţine mai multe puncte de lucru/cabinete medicale în structura sa, evaluarea şi plata taxei de evaluare se realizează pentru fiecare punct lucru/ cabinet;
  c) furnizorul depune un dosar de evaluare care, pe lângă documentele prevăzute la lit. a) şi b), conţine copii ale următoarelor documente, certificate conform cu originalul pe fiecare pagină:
  c1. Certificatul de înmatriculare şi certificat constatator/act de înfiinţare pentru sediu/punct de lucru, după caz;
  c2. Contul deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică judeţeană/municipiului Bucureşti/Banca;
  c3. Codul fiscal/CUI;
  c4. 1. Aviz de funcţionare valabil pentru sediu/punctul de lucru, eliberat de Ministerul Sănătăţii/Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România pentru furnizorii de dispozitive medicale care realizează activitatea de comercializare.
  2. Autorizaţie de funcţionare valabilă emisă de Ministerul Sănătăţii pentru farmaciile comunitare.
  3. Certificat de înregistrare în registrul unic al cabinetelor medicale, eliberat de Direcţia de Sănătate Publică pentru cabinetele medicale organizate conform O.G. nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 629/2001 şi Legii societăţilor nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
  c5. Autorizaţia sanitară de funcţionare, cu excepţia furnizorilor de dispozitive medicale şi farmaciilor;
  4. Certificatul de înregistrare a cabinetului în Registrul unic al cabinetelor medicale - Partea a 3-a pentru servicii publice conexe actului medical, eliberat de Direcţia de Sănătate Publică
  c6. Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical pentru furnizor;
  c7. Dovada asigurării de răspundere civilă profesională în domeniul psihologiei pentru furnizor;
  c8. Dovada deţinerii spaţiului în care se desfăşoară activitatea, pentru care se solicită evaluarea;
  d) furnizorul depune ataşat la dosarul de evaluare o declaraţie pe proprie răspundere, conform modelului prevăzut în anexa 3 la prezenta metodologie, prin care îşi asumă prin semnătură pe fiecare pagină realitatea, exactitatea şi legalitatea datelor cuprinse în:
  d1. Chestionarul de autoevaluare privind îndeplinirea standardelor şi a criteriilor de evaluare conform categoriei de furnizor din care face parte, potrivit anexei 4 la prezenta metodologie;
  d2. Tabelul cu datele de identificare ale personalului care îşi desfăşoară activitatea la furnizor conform modelului prevăzut în anexa 5 la prezenta metodologie;
  d3. Tabel care conţine denumirea aparaturii medicale din dotare, conform modelului prevăzut în anexa 6 la prezenta metodologie, cu excepţia farmaciilor şi a furnizorilor de servicii conexe actului medical pentru persoane cu tulburări din spectrul autist;
  e) Furnizorul depune o declaraţie pe propria răspundere prin care îşi asumă respectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  f) Dosarele de evaluare se înregistrează în registrul unic de evaluare.
  g) Transmiterea dosarelor de evaluare se poate face şi în format electronic la adresa de e-mail dedicată, pusă la dispoziţie de casa de asigurări de sănătate. În acest caz, documentele care constituie dosarul de evaluare se transmit semnate cu semnătură electronică calificată/extinsă.
  ART. 5
  (1) Analiza dosarului în vederea evaluării furnizorilor:
  a) se face nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data la care documentaţia depusă este completă;
  b) se efectuează numai dacă cererea este însoţită de toate documentele specificate la art.4.
    În cazul în care cererea de evaluare nu este însoţită de toate documentele de mai sus, furnizorul este înştiinţat în scris cu privire la documentele care lipsesc, de comisia de evaluare, în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei, iar analiza dosarului de evaluare se va efectua în termen de 30 de zile de la data la care documentaţia depusă este completă.
  (2) Rezultatul analizei dosarului de evaluare este consemnat într-un raport de evaluare al cărui model este prevăzut în anexa 7 la prezenta metodologie.
  (3) În vederea emiterii deciziei de evaluare, furnizorul trebuie să îndeplinească toate criteriile eligibile cuprinse în standardele de evaluare stabilite pe fiecare tip de furnizor, astfel cum sunt menţionate în anexa 4 la metodologie. Decizia de evaluare se emite în două exemplare originale şi are valabilitate de 2 ani de la data emiterii acesteia. Modelul este prevăzut în anexa 8 la prezenta metodologie.
  (4) În cazul în care în urma analizei dosarului de evaluare există furnizori care nu au îndeplinit unul sau mai multe criterii de eligibilitate, preşedintele comisiei de evaluare emite notificarea privind evaluarea care conţine termenul de când furnizorul va avea dreptul să depună o nouă cerere de evaluare, respectiv 60 de zile calendaristice de la data emiterii notificării privind evaluarea. Notificarea se emite în două exemplare originale şi va conţine şi criteriile de eligibilitate considerate neîndeplinite, conform anexei 9 la prezenta metodologie.
    În situaţia în care un furnizor primeşte două notificări consecutiv, o nouă cerere de evaluare se poate depune după minim 6 luni de la data ultimei notificări privind evaluarea.
  (5) Furnizorul poate contesta rezultatul analizei dosarului în vederea evaluării în maxim 2 zile lucrătoare de la primirea notificării la comisia de evaluare. În contestaţie, furnizorul este obligat să menţioneze criteriile considerate îndeplinite dintre cele menţionate de comisia de evaluare în notificarea privind evaluarea. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea contestaţiei, comisia va lua toate măsurile în vederea soluţionării contestaţiei, inclusiv prin solicitarea unor documente suplimentare pe care le consideră necesare şi investigaţii la faţa locului, dacă este cazul. În situaţia în care contestaţia nu poate fi soluţionată pe cale amiabilă în termenul menţionat anterior, fapt ce este consemnat &icir