Având în vedere prevederile art. 249 alin. (1), (2) și (3) din Legea nr. 95/ 2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare:

„ART.249

(1)   Evaluarea calităţii serviciilor de sănătate în vederea acreditării unităţilor sanitare revine Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate.

(2)   Evaluarea în vederea acreditării şi acreditarea unităţilor sanitare se fac în baza standardelor, procedurilor şi metodologiei elaborate de Autoritatea Naţională de Management al Calităţii în Sănătate.

(3) CNAS încheie contracte numai cu unităţile sanitare acreditate care respectă următoarele condiţii:

a) dispun de un sistem informaţional şi informatic a cărui utilizare permite evidenţa, raportarea, decontarea şi controlul serviciilor medicale efectuate, conform cerinţelor CNAS;

b) utilizează pentru tratamentul afecţiunilor numai medicamente din Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman; 

 c) utilizează materiale sanitare şi dispozitive medicale autorizate, conform legii.  

(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în anii 2016 şi 2017, în sistemul de asigurări sociale de sănătate se încheie contracte cu unităţi sanitare autorizate şi evaluate în condiţiile legii.

(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (3) şi art. 20 alin. (2) din Legea nr. 185/2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, în anul 2018, în sistemul de asigurări sociale de sănătate se încheie contracte cu unităţi sanitare autorizate şi evaluate în condiţiile legii.

Vă reamintim faptul că, pentru a încheia contracte de furnizare de servicii medicale cu CAS Neamț, unitățile din ambulatoriu (cu excepția ambulatoriilor integrate ale unităților sanitare cu paturi), au obligația de a respecta prevederile art. 7 alin. (5) și ale art. 20 alin. (2) din Legea nr. 185/ 24 iulie 2017 privind asigurarea calității în sistemul de sănătate, astfel:

“ART. 7

(...) (5)   Acreditarea este o condiţie obligatorie pentru unităţile sanitare care prestează servicii în relaţie cu sistemul public de asigurări de sănătate.”

„ART. 20

(...) (2)   Pentru a furniza servicii de sănătate în relaţie contractuală cu sistemul public de asigurări de sănătate, unităţile sanitare din ambulatoriu se înscriu în procesul de acreditare după cum urmează:

a) până la data de 31 decembrie 2017 pentru unităţile care au împlinit minimum 5 ani de la înfiinţare;  

b)   până la data de 31 decembrie a anului anterior încheierii contractului de furnizare de servicii în sistemul public de asigurări de sănătate pentru unităţile sanitare care urmează să împlinească 5 ani în anul calendaristic în care se încheie contractul.

Înscrierea în procesul de acreditare se realizează online, prin completarea unui formular pe site-ul www.anmcs.gov.ro și nu implică nicio taxă.

Pentru informații sau clarificări cei interesați se pot adresa la adresa ambulatoriu@anmcs.gov.ro.

 

Fișiere atașate

2017_12_19_INFORMATII_ACREDITARE_AMBULATORII.pdf