Potrivit dispozițiilor art. 5 din HG nr. 252/ 2020 privind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii pe perioada instituirii stării de urgenţă pe teritoriul României, pe perioada stării de urgenţă:
    
  a) serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive se acordă şi se validează fără a fi necesară utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia prevăzute la art. 223 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

 b) pentru serviciile medicale şi îngrijirile la domiciliu, precum şi dispozitivele medicale, tehnologiile şi dispozitivele asistive, înregistrate/eliberate off-line, nu este obligatorie transmiterea în termen de 3 zile lucrătoare de la data acordării, respectiv eliberării acestora, în platforma informatică a asigurărilor de sănătate.

 
 Aplicarea acestor prevederi se va face prin ridicarea validărilor de semnare cu cardul și de raportare la 72 de ore, la procesarea raportării lunare.

 În momentul introducerii serviciilor medicale în PIAS, deoarece validarea este activă, serviciile nu se vor vedea ca find validate, având mesaje de atenționare/ eroare de tipul: “Serviciul nu a fost semnat cu cardul”, sau “Serviciul nu a fost raportat în 72 de ore”. Aceste mesaje vor fi ignorate de către furnizori, urmând ca la trimiterea și procesarea raportării să fie acceptate la decontare.