Prin adresa CNAS nr. P 4073 / 07.04.2020, înregistrată la sediul CAS Neamț cu nr. P4302 / 07.04.2020, au fost aduse lămuriri cu privire la modalitatea de aplicare a prevederilor art.10 și art.12 din  H.G. nr. 252/30.03.2020 privind stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României, după cum urmează:

     ”Art.10 (2) Biletele de trimitere pentru efectuarea investigațiilor medicale paraclinice necesare monitorizării pacienților diagnosticați cu COVID-19, după externarea din spital, în regim ambulatoriu, vor avea evidențiat faptul că investigațiile sunt recomandate pentru «monitorizare pacient COVID-19»”.

     Pentru aplicarea prevederii mai sus menționate, în nomenclatorul ICD10 a fost introdusă poziția cu codul ”MONITORIZARE COVID”, iar la nivelul CAS Neamț au fost exportate, în consecință, nomenclatoarele pentru toate categoriile de furnizori.
    
  Furnizorii de servicii medicale vor prelua noile versiuni de nomenclatoare în aplicațiile informatice proprii.

     De asemenea, furnizorii de servicii medicale spitalicești vor emite biletul de trimitere introducând la ”diagnostic principal”, diagnosticul cu descrierea «monitorizare pacient COVID-19», iar furnizorii de servicii medicale paraclinice, la rândul lor, vor introduce acest diagnostic în detaliile biletului de trimitere, la raportarea serviciilor efectuate.

     ”Art.12 (2) Pe perioada stării de urgență, consultațiile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, respectiv în pachetul minimal de servicii medicale, pot fi acordate și la distanță, acestea putând fi acordate atât de medicii de familie cât și de medicii de specialitate din ambulatoriul clinic, și pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea în numărul maxim de  consultații / oră.”

     Toți furnizorii de servicii medicale în ambulatoriul clinic vor avea în vedere faptul că aplicarea acestei prevederi se va face prin introducerea consultațiilor fără bilet de trimitere la modul  de prezentare cu codul 12 și descrierea ”TELEMEDICINA”.

     De asemenea, pe perioada stării de urgență, furnizorii de servicii medicale vor ignora eventualele atenționări / erori de validare / nevalidare cu cardul, transmitere în 72 de ore sau depășire 4 consultații pe oră (fără a depăși 8 consultații pe oră), pe care le vor întâlni în aplicațiile proprii, deoarece aceste validări se vor face conform H.G. nr.252/2020 în momentul procesării raportării la CAS Neamț.