DECIZIA

Nr. 161 din 30. 06. 2021

 

Directorul general al CAS Neamţ, ec. Marieana Atomulesei, numit prin Ordinul Preşedintelui CNAS nr. 1056/ 09. 10. 2020,

 

Având în vedere prevederile:

 

- Legii nr. 95/ 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, modificată şi completată;

- HG nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru  care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;

- Ordinului comun MS/ CNAS nr. 1068/ 627/ 2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a HG nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;

- Ordinului comun MS/ CNAS nr. 106/ 32/ 2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare;

- OUG nr. 57/ 2019 privind Codul Administrativ;

- Statutului CNAS;

- Statutului CAS Neamţ;

 

Văzând:

- Adresa CNAS nr. P 5064/ 29. 06. 2021 prin care se comunică desfăşurarea procesului de contractare pe toate domeniile de asistenţă medicală în luna iulie 2021,

- referatul nr. DG 9876/ 30. 06. 2021 emis de Compartimentul juridic şi contencios administrativ, referitor la necesitatea emiterii deciziei de aprobare a Metodologiei privind încheierea contractelor, actelor adiţionale, convenţiilor pentru furnizorii de servicii medicale, farmaceutice şi de dispozitive medicale, pentru anul 2021

 

DECIDE:

 

Art. 1 Începând cu data de 30. 06. 2021 se aprobă „Metodologia privind încheierea contractelor, actelor adiţionale, convenţiilor pentru furnizorii de servicii medicale, farmaceutice şi de dispozitive medicale, pentru anul 2021”, anexa 1 la prezenta.

 

Art. 2 Se aprobă Calendarul negocierii şi încheierii pentru anul 2021 a contractelor de furnizare servicii medicale, farmaceutice şi de dispozitive medicale, pe domenii de asistenţă medicală, conform anexei 2 la prezenta.

 

Art. 3 Se aprobă metodologia de lucru pentru încheierea, în anul 2021, a contractelor de furnizare servicii medicale, farmaceutice şi de dispozitive medicale, pe domenii de asistenţă medicală, conform anexei 3 la prezenta.

 

Art. 4 Comisiile/ subcomisiile de contractare desemnate, funcţionarii din cadrul compartimentelor de specialitate vor duce la îndeplinire prevederile prezentei.

 

 

METODOLOGIE PRIVIND

ÎNCHEIEREA CONTRACTELOR, CONVENŢIILOR, ACTELOR ADIŢIONALE PENTRU FURNIZORII DE SERVICII MEDICALE, FARMACEUTICE ŞI DE DISPOZITIVE MEDICALE PENTRU ACTIVITATEA CURENTA,

PENTRU ANUL 2021

 

Prezenta metodologie se referă la modalitatea de întocmire, redactare şi semnare a contractelor, convenţiilor şi actelor adiţionale pentru furnizorii de servicii medicale, farmaceutice şi de dispozitive medicale.

 

 

1. Comisia de contractare

Directorul general desemnează, prin decizie internă, comisia de contractare care va pregăti procesul de contractare a serviciilor medicale pentru anul în curs şi consilierii comisiei (pe fiecare domeniu de asistenţă medicală); de asemenea, vor fi stabilite comisii/subcomisii care vor analiza documentele necesare intrarii în relaţii contractuală transmise electronic cu semnatura electronica extinsa, vor stabili punctajele realizate de furnizori, cu respectarea actelor legale în vigoare.

 

2. Comisiile s-au constituit în baza prevederilor Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, aprobat prin <LLNK 12010 1389 20 301 0 35>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021, si ale Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1068/ 627/ 2021 privind aprobarea Normelor de aplicare a contractului cadru pentru anul 2021.

 

3. Evaluarea/ acreditarea furnizorilor

Furnizorii vor fi evaluaţi în conformitate cu prevederile Ordinului comun MS/ CNAS nr. 106/ 32/ 2015 pentru aprobarea Regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor naţionale şi a comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, a standardelor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare, precum şi a metodologiei-cadru de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente şi materiale sanitare.

Acreditarea furnizorilor este în concordanță cu dispozițiile Legii nr. 185/ 2017 privind asigurarea calităţii în sistemul de sănătate, ale art. 249 din Legea nr. 95/ 2006 și ale Ordinului ANMCS nr. 53/ 2020 privind aprobarea documentelor necesare înscrierii unităţilor sanitare din ambulatoriu în procesul de acreditare.

 

4. Perioada de contractare

CAS Neamţ comunică termenele de transmitere electronica a documentelor asumate prin semnatura electronica extinsa pentru intrarea în relaţie contractuală cu CAS Neamţ, pentru furnizarea de servicii medicale pe domenii de asistenţă medicală, de medicamente în tratamentul ambulatoriu şi de dispozitive medicale, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, prin afişare pe site.

Negocierea şi încheierea contractelor se realizează în baza unui calendar făcut public, prin afişare pe site.

 

5. Cererea de intrare în relaţie contractuală cu CAS Neamţ - documente necesare:

Furnizorul care dorește să intre în relaţii contractuale cu CAS Neamţ, prin reprezentantul său legal, va transmite electronic documentele necesare, scanate si semnate, fiecare in parte, cu semnatura electronica extinsa, necesare contractarrii de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale, prin e-mail, conform aplicatiei elaborata de Compartimentul TI al CAS Neamt si pusa la dispozitie tuturor furnizorilor, dupa cum urmeaza:

Furnizorii care au fost in contract cu CAS Neamt vor transmite electronic numai acele documente asumate prin semnatura electronica extinsa, care au expirat sau care s-au modificat fata de cele existente la contract sau care au fost depuse în vederea evaluării, la care se adaugă documentele prevăzute de HG nr. 696/ 2021 și Ordinul comun MS/ CNAS nr. 1068/ 627/ 2021, după caz.

Furnizorii care nu a mai fost in contract cu CAS Neamt vor transmite electronic toate documentele prevăzute de HG 696/ 2021 si conform Ordinului MS/CNAS nr. 1068/ 627/ 2021 care se refera la Normele de aplicare ale Contractului cadru pe anul 2021, scanate si semnate cu semnatura electronica extinsa, mai putin documentele care au fost depuse cu ocazia evaluarii, în vederea intrării în relaţii contractuale cu casa de asigurări de sănătate.

 

Comisia de contractare constituită pe fiecare domeniu de asistență medicală va analiza cererea și documentele anexate, comunicate electronic prin e-mail, din punctul de vedere al indeplinirii condiţiilor prevăzute de actele normative în vigoare.

În cazul în care furnizorii de servicii medicale, de medicamente, dispozitive medicale, depun in format electronic, cererile necesare încheierii şi negocierii contractelor la alte termene decât cele stabilite si comunicate de către CAS Neamţ, şi nu participă la negocierea şi încheierea contractelor în termenul stabilit de către acestea, furnizorii respectivi nu vor desfăşura activitate în sistemul de asigurări sociale de sănătate până la termenul următor de contractare.

În cazul furnizorilor care nu îndeplinesc toate condiţiile de eligibilitate, funcţionarii Direcţiei Relaţii Contractuale, cu atribuţii în contractarea pe domenii de asistenţă medicală, vor întocmi şi transmite acestora un răspuns motivat legal, cu încadrarea în termenul legal.

Lista furnizorilor eligibili va fi afisata pe site-ul institutiei, conform Calendarului contractarii, anexa la prezenta metodologie .

 

6. După primirea, documentelor in formatul solicitat, comisiile/ subcomisiile desemnate vor proceda la introducerea in SIUI a medicilor de laborator, radiologi si de reabilitare medicala pentru validare, in sensul ca nu mai figureaza la un alt furnizor in ambulatoriu, si apoi le vor remite in format electronic comisiilor de evaluare a criteriilor de selectie pentru furnizorii de servicii paraclinice si de reabilitare medicala in ambulatoriu.

Comisiile de evaluare a laboratoarelor medicale conform criteriilor de evaluare resurse şi criteriilor de calitate prevăzute în anexele la Ordinul comun MS/ CNAS nr. 1068/ 627/ 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice pentru anul 2021de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 - 2022, vor stabili punctajele realizate de furnizori in vederea stabilirii valorilor de contract, cu respectarea actelor normative în vigoare.

 

7. Întocmirea şi semnarea contractelor/ convenţiilor

Dupa ce furnizorii au fost declarati eligibili, iar cererile au fost aprobate de Directorul general, funcţionarii din cadrul Direcţiei Relaţii Contractuale, pregătesc dosarele de contractare pentru anul în curs şi întocmesc contractele pe fiecare domeniu de asistenţă medicala (conform modelului tip din norme) şi le generează în SIUI in vederea redactarii.

Contractul, purtând semnătura de « întocmit », numele şi prenumele în clar al persoanei care l-a întocmit şi având anexate toate documentele cerute de HG nr. 696/ 2021, va fi înaintat Compartimentului juridic si contencios administrativ, pentru avizarea acestuia de legalitate.

Contractul va fi înaintat Compartimentului juridic şi contencios administrativ, care îl va viza pentru legalitate.

Contractul după semnare de către Compartimentul juridic şi contencios administrativ, va fi înaintat Directorului Relaţii Contractuale şi Directorului Economic, spre avizare .

Contractul va fi apoi prezentat persoanei împuternicite cu acordare viză CFPP.

După obţinerea tuturor semnăturilor menţionate, contractul se înaintează spre semnare Preşedintelui – director general, în calitate de reprezentant legal al instituţiei.

În cazul modificărilor care intervin în cursul derulării contractului, acestea se aduc la cunoştinţă de către furnizori electronic, cu documente scanate si semnate cu semnatura electronica

Ca urmare a modificărilor vor fi încheiate acte adiţionale la contractele existente, întocmite şi semnate în aceleaşi condiţii ca şi contractele şi/ sau vor fi luate măsurile prevăzute de lege.

 

 

 

Anexa 2 la decizia nr. 161/ 30. 06. 2021

 

 

 

Calendarul negocierii şi încheierii contractelor CU furnizorii de servicii medicale, farmaceutice , Dispozitive medicale PENTRU ANUL 2021

 

În data de 30. 06. 2021, ora 14 - şedinţa Consiliului de Administraţie al CAS Neamţ, pentru aprobarea Metodologiei de contractare pe anul 2021 propusă de Directorul Relații Contractuale, precum şi desemnarea membrilor CA ce vor face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor şi desemnarea conducerii CAS Neamţ în Comisia de contractare.

  1. În perioada 07. 07 – 09. 07. 2021 vor fi transmise electronic documentele semnate de catre furnizori cu semnatura electronica extinsa, conform aplicatiei TI;

Documentele communicate electronic vor fi verificate pe masura transmiterii lor si, in cazul in care vor fi incomplete sau incorecte, furnizorii vor fi informati pe e-mail-ul declarat la CAS Neamt.

În cazul furnizorilor aflați în relație contractuală cu CAS Neamț vor fi transmise electronic numai documentele care trebuie actualizate.

  1. In data de 09. 07. 2021, ora 14, se va afisa pe site lista furnizorilor declarati eligibili pentru a incheia contracte pentru anul 2021.

  2. In data de 12. 07. 2021, până la ora 12. 00, se pot depune la sediul CAS Neamt eventualele contestatiile la lista afisata cu furnizorii declarati eligibili pentru a incheia contracte de furnizare servicii medicale aferente anului 2021;

  3. In data de 12. 07. 2021, ora 16, se vor afisa raspunsurile la contestatiile depuse;

  4. In perioada 13. 07 - 22. 07. 2021, ora 12. 00, se va desfasura activitatea de evaluare a criteriilor de selectie a furnizorilor de servicii medicale paraclinice si a serviciilor de reabilitare medicala in ambulatoriu.

  5. In data de 22. 07. 2021, ora 16, se vor afisa listele cu punctajele calculate conform criteriilor de selectie ale furnizorilor de servicii medicale paraclinice si de reabilitare medicala in ambulatoriu.

  6. In data de 23. 07. 2021, până la ora 11. 00, se pot depune eventuale contestatii la punctajele afisate iar la ora 14. 30 se vor afisa rezultatele.

  7. In data de 26. 07. 2021, ora 12 se vor afisa valorile de contract pe fiecare furnizor de servicii medicale paraclinice, recuperare, spitale si stomatologie. pe site si la sediul institutiei.

  8. Eventualele contestații se pot depune pana la ora 16 la sediul CAS Neamt.

  9. In data de 27. 07. 2019, ora 15, se vor afisa rezultatele contestatiilor pe site si la sediul institutiei.

  10. In data de 27. 07. 2021, ora 17, se vor afisa valorile de contract finale pe domeniile de activitate medicala care prevad acest lucru si listele finale cu furnizorii care vor incheia contracte/acte aditionale pentru servicii medicale, medicamente cu si fara contributie personala si dispozitive medicale pentru perioada 01.08.-31.12.2021.

 

COMISII

02. 07. 2021, ora 11, comisia paritara pentru spitale;

02. 07. 2021, ora 12. 00, comisia paritara pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie

02.07. 2021, ora 14, comisia paritara pentru medicina primara

 

07. 07. 2021, ora 10, Comisia constituita conform reglementarilor Ordinului comun MS/ CNAS nr. 1068/ 627/ 2021 pentru stabilirea numărului de paturi contractabile la nivelul județului Neamț.

 

ORGANIZAREA ÎNTÂLNIRILOR CU FURNIZORII DE SERVICII MEDICALE, MEDICAMENTE, DISPOZITIVE MEDICALE

5. 07. 2021, ora 12. 00: furnizorii de medicamente cu și fără contribuție personală în tratamentul ambulatoriu;

5. 07. 2021, ora 13. 00 – furnizorii de servicii medicale stomatologice;

5. 07. 2021: ora 14. 00 – furnizorii de servicii medicale în asistența medicală primară;

5. 07. 2021, ora 15. 00 - furnizorii de servicii medicale specialitatea clinică, BFT, dispozitive medicale, îngrijiri la domiciliu;

6. 07. 2021, ora 10 - unitățile sanitare cu paturi și furnizorii de servicii medicale prespitalicești și transport sanitar neasistat;

6. 07. 2021, ora 12. 00 – furnizorii de servicii medicale specialitatea paraclinică

 

Data limită de finalizare a procesului de contractare este 31. 07. 2021