PDF

 

Nr. DG 10160 din 02. 07. 2021

 

HOTĂRÂREA NR. 1/ 02. 07. 2021

A COMISIEI CONSTITUITĂ ÎN BAZA PREVEDERILOR ART. 22 ALIN. (4) ŞI ART. 40 ALIN. (2) DIN ANEXA NR. 2 LA <LLNK 12014 400 20 301 0 33>HOTĂRÂREA GUVERNULUI NR. 696/ 2021 PENTRU APROBAREA PACHETELOR DE SERVICII ŞI A CONTRACTULUI-CADRU CARE REGLEMENTEAZĂ CONDIŢIILE ACORDĂRII ASISTENŢEI MEDICALE ÎN CADRUL SISTEMULUI DE ASIGURĂRI SOCIALE DE SĂNĂTATE PENTRU ANII 2021-2022, PENTRU ASISTENŢA MEDICALĂ AMBULATORIE DE SPECIALITATE PENTRU SPECIALITĂŢILE CLINICE ŞI PENTRU SPECIALITATEA RECUPERARE, MEDICINĂ FIZICĂ ŞI BALNEOLOGIE

 

Având în vedere prevederile:

- Legii nr. 95/ 2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, modificată şi completată;

- HG nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru  care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;

- Ordinului comun MS/ CNAS nr. 1068/ 627/ 2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a HG nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;

- Ordinul MS/ CNAS nr. 1069/ 629/2021 privind aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a comisiilor constituite în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 696/2021  pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru  care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022;

- Ordinul MS/ CNAS nr. 1070/ 628/ 2021 privind aprobarea criteriilor ce stau la baza îndeplinirii atribuţiilor comisiilor constituite în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 696/2021  pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru  care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022.

 

Văzând:

- Procesul verbal al şedinţei comisiei constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie, din data de 02. 07. 2021 (înregistrat la sediul CAS Neamţ sub nr. DG 10146/ 02. 07. 2021);

- adresa nr. 302/ 29. 06. 2021 formulată de Colegiul Medicilor Neamţ, prin care se comunică reprezentanţii Colegiului medicilor în cadrul comisiei constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie;

- decizia nr. 147 (înregistrată la sediul CAS Neamţ cu nr. DG 10121/ 02. 07. 2021). prin care DSP Neamţ comunică persoanele ce vor face parte din cadrul comisiei constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie;

- decizia nr. 162/ 30. 06. 2021 prin care se desemnează reprezentanţii CAS Neamţ în cadrul comisiei constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie;

- adresa nr. 2508/ 01. 07. 2021 (înregistrată la sediul CAS Neamț cu nr. DG 10001/ 01. 07. 2021) emisă de Direcția regională de statistică Neamț;

 

Comisia constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie,

 

HOTĂRĂŞTE

 

Art. 1 Începând cu data de 02. 07. 2021, comisia constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie, se stabileşte în următoarea componenţă:

 

a) Din partea CAS Neamţ:

1. Membri titulari:

- ec. Marieana Atomulesei – Director general;

- cons. Nicoleta Trifescu;

2. Membri supleanţi:

- ec. Cecilia Antonică - șef Serviciu DSMA;

- cons. Manoela Olteanu;

b) Din Partea DSP Neamţ:

1. Membri titulari:

- dr. Pipirigeanu Roxana;

- dr. Cătălin Herghelegiu;

2. Membri supleanţi:

- dr. Daniel Boca;

- dr. Carmen Dumitreasa.

c) Din partea Colegiului medicilor Neamţ:

Membru titular:

- dr. Burghelea Daniela

Membru supleant:

- dr. Țicală Gina;

d) Secretari ai comisiei:

- cons. jur. Cătălin Dospinescu – secretar titular;

- cons. jur. Violeta Ciurlea – secretar supleant.

 

Art. 2. Preşedinte al comisiei constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie, este desemnat domnul dr. Cătălin Herghelegiu.

 

Art. 3 Atribuţiile Comisiei constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie, sunt următoarele:

 

a) stabileşte numărul de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică şi pentru specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare pe judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti. Prin normă se înţelege un program de lucru de 7 ore în medie pe zi şi, respectiv, de 35 de ore pe săptămână;

b) stabileşte numărul necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică şi pentru specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare, pe judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate;

c) analizează situaţiile de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;

d) stabileşte localităţile/zonele deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de specialitate pentru specialităţi clinice şi pentru specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de o anumită specialitate clinică, inclusiv specialitatea clinică medicină fizică şi de reabilitare, a fost sub numărul necesar de medici sau dacă în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de o anume specialitate clinică, respectiv de specialitate clinică medicină fizică şi de reabilitare, în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.

 

Art. 4 I) La stabilirea numărului de norme necesare pentru fiecare specialitate clinică şi pentru specialitatea reabilitare medicală, pe judeţ, se au în vedere următoarele criterii:

a) prin normă se înţelege un program de lucru de 7 ore în medie pe zi şi, respectiv, de 35 de ore pe săptămână;

b) suma alocată fiecărei case de asigurări de sănătate pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare, în anul curent;

c) totalul populaţiei la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, distribuţia acesteia în mediul urban şi rural, precum şi pe unităţi administrativ-teritoriale/zone, structura pe grupe de vârstă, utilizând ultimele date puse la dispoziţie de Institutul Naţional de Statistică;

d) numărul de asiguraţi la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;  

e) numărul beneficiarilor de programe naţionale de sănătate, distribuţia acestora pe unităţi administrativ-teritoriale/zone, precum şi evoluţia acestui număr în ultimii 2 ani;

f) ponderea serviciilor medicale pe fiecare specialitate clinică în parte şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare în totalul serviciilor medicale ambulatorii de specialitate raportate de furnizori şi decontate de casa de asigurări de sănătate, evoluţia numărului de servicii şi a ponderilor respective în ultimii 2 ani;

g) existenţa listelor de prioritate pentru serviciile programabile şi analiza timpului de aşteptare pe aceste liste;  

h) la analiza datelor aferente ultimilor 2 ani se vor avea în vedere şi fondurile alocate cu destinaţia de servicii medicale ambulatorii de specialitate în anii respectivi;

i) numărul mediu de consultaţii ce se poate acorda corespunzător unei norme, pe fiecare specialitate clinică în parte şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare;

j) prevederile actelor normative în vigoare ce reglementează modalitatea de contractare şi decontare a serviciilor medicale acordate de medicii din specialităţile clinice din ambulatoriu şi de medicii de specialitate medicină fizică şi de reabilitare în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

 

II) La stabilirea numărului necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică şi pentru specialitatea reabilitare medicală, pe judeţul Neamţ atât pentru mediul urban, cât şi pentru mediul rural, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, respectiv contract de furnizare de servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialitatea reabilitare medicală, cu casa de asigurări de sănătate, se au în vedere următoarele criterii:

a) totalul populaţiei la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, distribuţia acesteia în mediul urban şi rural, precum şi pe unităţi administrativ-teritoriale/zone, structura pe grupe de vârstă, utilizând ultimele date puse la dispoziţie de Institutul Naţional de Statistică;

b) numărul de asiguraţi la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;  

c) numărul de norme necesar pentru fiecare specialitate clinică în parte şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare, stabilit la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;

d) prevederile actelor normative în vigoare ce reglementează contractarea şi decontarea serviciilor medicale acordate de medicii din specialităţile clinice din ambulatoriu în sistemul de asigurări sociale de sănătate, inclusiv cele referitoare la numărul de contracte ce pot fi încheiate de medicii din specialităţile clinice şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare cu casele de asigurări de sănătate;

e) suma alocată fiecărei case de asigurări de sănătate pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare, în anul curent;

f) asigurarea, pe cât posibil, a unei distribuţii echilibrate a medicilor de specialitate în teritoriu, în raport cu dispersia populaţiei.

 

III. La stabilirea localităţilor/zonelor deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de specialitate pentru specialităţi clinice şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare se vor avea în vedere localităţile/zonele în care, în ultimii 2 ani, numărul medicilor de o anumită specialitate clinică şi pentru specialitatea medicină fizică şi de reabilitare a fost sub cel necesar sau dacă în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de o anume specialitate clinică şi de specialitate medicină fizică şi de reabilitare, în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.

 

Art. 5 În vederea pregătirii procesului de contractare pentru anul 20121 comisia constituită în baza prevederilor art. 22 alin. (4) şi art. 40 alin. (2) din anexa nr. 2 la <LLNK 12014 400 20 301 0 33>Hotărârea Guvernului nr. 696/ 2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, pentru asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice şi pentru specialitatea recuperare, medicină fizică şi balneologie, hotărăşte:

 

1) a) În ceea ce priveşte numărul de norme necesar pentru fiecare specialitate clinică, pe judeţ (prin normă se înţelegându-se un program de lucru de 7 ore/zi şi, respectiv, de 35 de ore/săptămână), comisia hotărăşte conform anexei nr. 1 la prezenta hotărâre.

b) În ceea ce priveşte numărul necesar de medici de specialitate pentru fiecare specialitate clinică, pe judeţ, pentru care se poate încheia contract de furnizare de servicii medicale, în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile clinice, acesta se va încadra în numărul de norme necesar pentru fiecare specialitate clinică, pe judeţ, stabilit la art. 5 pct. 1 lit. a).

2) În ceea ce priveşte analiza situaţiilor de încadrare a cabinetelor medicale din asistenţa medicală ambulatorie de specialitate în funcţie de condiţiile în care îşi desfăşoară activitatea, în baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, comisia constată că la nivelul judeţului Neamţ nu sunt astfel de situaţii.

3) În ceea ce priveşte analiza localităţile/zonele deficitare din punctul de vedere al existenţei medicilor de specialitate pentru specialităţi clinice şi pentru specialitatea reabilitare medicală; localităţile/zonele se încadrează în localităţi/zone deficitare în situaţia în care în ultimii 2 ani numărul medicilor de o anumită specialitate clinică şi pentru specialitatea reabilitare medicală a fost sub cel necesar sau în localitatea/zona respectivă nu a funcţionat un medic de o anume specialitate clinică şi de specialitate reabilitare medicală în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, comisia hotărăște că judeţul Neamţ nu este zonă deficitară pentru specialitățile clinice şi pentru specialitatea reabilitare medicală.