CARDURI NATIONALE DE SANATATE DUPLICAT

 

Modificari si completari ale Ordinului presedintelui CNAS nr.98/2015 pentru aprobarea procedurilor de eliberare, a modalitatii de suportare a cheltuielilor aferente producerii si distributiei cardului duplicat catre asigurat, precum si a modalitatii de acordare a serviciilor medicale , medicamentelor si dispozitivelor medicale pana la eliberarea sau in cazul refuzului cardului national de asigurari sociale de sanatate

Ordin Presedinte CNAS nr.335/20.03.2024

 

Asigurații care au pierdut sau deteriorat cardul de sănătate  vor solicita eliberarea unui card duplicat  la casele de asigurări, unde vor depune/transmite o cerere ( anexa 1)inclusiv documentele anexa,

și vor plăti contravaloarea cheltuielilor de producere a noului card în valoare de 13,69 lei

Plata se poate efectua direct la casieria CAS Neamt sau

prin transfer bancar , posta, în contul CAS Neamt (cod fiscal 2613087): RO70REZ4915005XXX000125

deschis la Trezoreria Mun. Piatra Neamt. 

Cardul duplicat se va ridica de la sediul CAS Neamt (cam.3 ) conform programului de lucru cu publicul al instituției, in perioada in care se vor tipari si respectiv primi de la Imprimeria Nationala Bucuresti.

Asigurații se pot informa telefonic: 0233/230612/int.119/120  pentru a verifica starea cardului duplicat (dacă asiguratul poate ridica de la sediul CAS Neamt cardul duplicat).

Subliniem faptul că pâna la primirea noului card, asiguratii vor avea acces la servicii medicale în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate cu valabilitate pana la data emiterii cardului duplicat , in baza urmatoarelor documente transmise/depuse la CAS Neamt:

cereri de eliberare a cardurilor duplicat adresate CAS Neamt incepand cu data de 26.03.2024, astfel :

Cererea de eliberare a cardului duplicat , completata si semnata de catre titular sau,dupa caz , reprezentantul legal ori imputernicitul acestuia ( pentru toate situatiile prevazute in Ordinul CNAS nr.98/2015 si ultimele modificari aprobate prin Ordinul CNAS nr.335/20.03.2024, anexat) ce se depune la sediul CAS unde este luat in evidenta asiguratul si se transmite prin servicii postale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanta si este insotita de urmatoarele documente,

in conformitate cu prevederile Ordinului Presedintelul CNAS nr.335/20.03.2024:

ART.. 2

  (1) În sistemul de asigurări sociale de sănătate se eliberează cardul duplicat ca urmare a solicitării persoanei asigurate, după cum urmează:

  a) în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului naţional emis iniţial;

  b) în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional emis iniţial;

  c) alte situaţii justificate;

  d) în cazul în care cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare, confirmate de casa de asigurări de sănătate;

  e) în situaţii justificate rezultate din derularea procesului de distribuţie a cardului naţional emis iniţial.

Art.4 alin.(2) – (4)- (5) :

 

  (1) Modelul de cerere privind eliberarea cardului duplicat pentru situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este prevăzut în anexa nr. 1.

  (2) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţia prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. a), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul, se transmite prin servicii poştale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanţă şi este însoţită de următoarele documente:

 

   a) copia actului de identitate;

b) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia. Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate.

  (3) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţia prevăzută la art. 2 alin. (1) lit. b), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul, se transmite prin servicii poştale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanţă şi este însoţită de următoarele documente:

 

    a) copia actului de identitate sau alte acte doveditoare, după caz, privind modificarea datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional;

  b) cardul naţional emis iniţial;

  c) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia. Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate.

  (4) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titular sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul, se transmite prin servicii poştale sau prin mijloace electronice de comunicare la distanţă şi este însoţită de următoarele documente:

 

 

  a) copia actului de identitate;

  b) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia. Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate.

 

  (5) Cererea de eliberare a cardului duplicat, completată şi semnată de către titularul sau, după caz, reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, pentru situaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. d), se depune la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul şi este însoţită de următoarele documente:

  a) copia actului de identitate;

  b) cardul naţional emis iniţial.

  (6) Pentru situaţia prevăzută la alin. (5), casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul verifică şi confirmă anterior depunerii cererii cazul în care cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau că acesta nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare.

  (7) Sumele care urmează să fie suportate de către asigurat în condiţiile alin. (2)-(4) pentru producerea şi distribuţia cardului duplicat se stabilesc prin convenţia încheiată de CNAS în condiţiile art. 3 alin. (3) şi sunt comunicate caselor de asigurări de sănătate, care sunt obligate să le posteze pe site-ul propriu împreună cu numărul contului în care se poate efectua plata.

  (8) Cardurile duplicat nedistribuite şi predate de către operatorul de servicii poştale la casele de asigurări de sănătate se distribuie asiguraţilor de către casele de asigurări de sănătate prin prezentarea acestora la sediul casei de asigurări de sănătate la care sunt luaţi în evidenţă. Cardurile duplicat care nu au ajuns la titulari prin servicii poştale sau prin casele de asigurări de sănătate pot fi redistribuite asiguraţilor prin medicii de familie pe a căror listă de capitaţie sunt înscrişi, cu ocazia primei prezentări în vederea acordării unui serviciu medical. Cardurile duplicat nedistribuite de medicii de familie într-o perioadă de 12 luni de la primirea acestora vor fi returnate caselor de asigurări de sănătate.

  (9) Casele de asigurări de sănătate asigură, potrivit Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996

, republicată, păstrarea şi arhivarea cardurilor duplicat returnate de operatorul de servicii poştale, urmând ca la expirarea perioadei de arhivare stabilite în condiţiile legii să se procedeze la distrugerea acestora.

  ART. 5

  (1) Până la eliberarea cardului duplicat, dovada calităţii de asigurat se face cu adeverinţa de înlocuire a cardului naţional prevăzută la art. 2 alin. (4), al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, care poate fi eliberată titularului sau, după caz, reprezentantului legal ori împuternicitului acestuia, de casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidenţă.

  (2) Adeverinţa prevăzută la alin. (1) este valabilă până la data emiterii cardului duplicat.

 

Adeverinta se va înmâna în momentul în care vor depune cererea pentru emiterea cardului duplicat la sediul CAS Neamt si se incaseaza contravaloarea cardului duplicat: suma verificata in extrasul de cont sau suma depusa la casieria institutiei in baza documentelelor mentionate si transmise/depuse la CAS Neamt .

Adeverința de inlocuire a cardului național se eliberează numai după încasarea în contul Casei de Asigurări de Sănătate Neamt a contravalorii cardului duplicat (minim 2-3 zile lucrătoare de la data efectuării plății).

PLATA IN CONT CAS NEAMT:

Detalii privind plata contravalorii cardului national duplicat(13,69 lei) :

Beneficiar: CAS Neamt

C.U.I . : 2613087

Cont: RO70REZ4915005XXX000125

Banca: Trezoreria Municipiului Piatra Neamt

Suma : 13,69 lei , reprezinta contravaloarea taxei ptr.tiparirea cardului national duplicat de

sanatate

Explicatie: CNP…………………………, Titular card:……..(nume si prenume)…….., motiv:

Reemitere card sanatate.

 

Actele necesare pentru emiterea cardului duplicat, se transmit la CAS Neamt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa 1

┌──────────────────────────────────────┐

│CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE         │

│...............................       │

└──────────────────────────────────────┘

 

                     CERERE

               de eliberare a cardului duplicat

  1. Numele:

 

┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐

│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │

└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

 

  2. Prenumele:

 

┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐

│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │

└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

 

  3. [] CNP/[] CID:

 

┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐

│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │

└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

 

    4. Solicit eliberarea cardului duplicat şi declar pe propria răspundere, cunoscând dispoziţiile art. 326 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, următoarele:

    Motivul solicitării cardului duplicat:

  a) [] Pierdere;

  b) [] Furt;

  c) [] Deteriorare;

  d) [] Modificări ale datelor personale (menţionaţi numărul cardului mai jos):

 

┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐

│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │

└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

 

  e) [] Alte situaţii justificate:

    sau

  5. Solicit eliberarea cardului duplicat pentru:

    [] Defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau cardul nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare (menţionaţi numărul cardului mai jos)

 

┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐

│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │

└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘



┌───────────────────────────┬──────────┐

│Data . . . . . . . . . .   │Semnătura │

└───────────────────────────┴──────────┘

 

 ┌──────────────────────────────────────┐

│Depunerea cererii se va face însoţită │

│de o copie a actului de identitate.   │

│La pct. 4 bifaţi o singură opţiune.   │

└──────────────────────────────────────┘

 

 

Asiguratii care, din motive personale sau religioase, refuza utilizarea cardului national de sanatate, vor depune o cerere in scris la casa de asigurari in care vor mentiona motivele refuzului si vor restitui cardul de sanatate, in cazul in care l-au primit.  Accesul la servicii medicale se va realiza in baza unei adeverinte de inlocuire a cardului cu termen de valabilitate 3 luni. Adeverinta nu trebuie sa ramana la furnizorul de servicii medicale, ea va fi prezentata ori de cate ori asiguratul solicita un serviciu.

 

Pentru asiguratii care implinesc varsta de 18 ani si/sau dobandesc calitatea de asigurat, comanda de tiparire si distribuire a cardului national se genereaza automat de catre CNAS. Nu este necesara solicitarea in scris a  asiguratului pentru eliberarea cardului. Cardul va fi comunicat prin intermediul CN Posta Romana, la domiciliul inscris in cartea de identitate.

 

Ordinul Presedintelui CNAS nr 98 din 27 02 2015

Ordinul Presedintelui CNAS nr 513 din 02 08 2022

Ordinul Presedintelui CNAS nr.335 din 20.03.2024.

 

  În cazul pierderii / deteriorării / furtului cardului national de sănătate, puteți completa formularul din atașamentul prezentului anunț cu denumirea „Cerere de eliberare a cardului duplicat" la care trebuie atașat:
 -copie act de identitate valabil la data solicitării,
      - dovada achitării sumei de 13,69 lei în contul pe care îl găsiți în atașamentul  „Cont CAS Neamt".

      - dovada calității de asigurat (în cazul studenților adeverință eliberată de unitatea de învățământ, în cazul persoanei angajate adeverință de la locul de muncă, în cazul persoanelor pensionare cupon de pensie)

      Documentele se transmit pe adresa de e-mail: adeverinte@casnt.ro .

      Menționăm faptul că duplicatul cardului național de sănătate - după realizarea lui de către Imprimeria Națională - va putea fi ridicat de la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Neamt (Piatra Neamt, str.Lct.Draghescu nr.4B) în baza actului de identitate de către titular/aparținător, în timpul orelor de program cu publicul, respectiv:

                            Luni -JOI: 08 00 – 14,30

                            Vineri :     08 00 – 12, 00.
   Pentru cazurile în care cardul a fost pierdut sau furat, nu se solicită prezentarea cardului de sănătate, iar pentru situațiile în care cardul a fost deteriorat, cu defecțiuni tehnice sau persoana a beneficiat de modificări ale datelor personale (nume, prenume), cardul se prezintă alături de cererea pentru emiterea cardului duplicat.

După achitarea contravalorii cardului duplicat (13,69 lei), solicitantul va beneficia de ”Adeverința de înlocuire a cardului național de asigurări sociale de sănătate până la eliberarea cardului duplicat”, eliberată conform anexei nr. 2 din Ordinul CNAS nr. 98/2015, modificat prin Ordinul CNAS /20.03.2024.

Adeverința de inlocuire a cardului național se eliberează numai după încasarea în contul Casei de Asigurări de Sănătate Neamt a contravalorii cardului duplicat (minim 2-3 zile lucrătoare de la data efectuării plății).

Subliniem că în cazul achitării contravalorii cardului duplicat la casieria instituției, adeverința de inlocuire a cardului național se eliberează în aceeași zi.

Adeverintele emise pana la data intrarii in vigoare a Ordinului Presedintelui CNAS nr.335/20.03.2024, isi pastreaza perioada de valabilitate prevazute in acestea , conform art.5 alin.(2) din Ordinul CNAS nr.98/2015 .

Cererile de eliberare a cardurilor duplicat adresate casei de sanitate si nesolutionate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin ( 26.03.2024) se solutioneaza conform dispozitiilor legale in vigoare la data eliberarii adeverintelor de inlocuire a cardurilor nationale .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comunicat de presa ,

 

Casa de Asigurări de Sănătate Neamt aduce la cunoștința asiguraților că începând cu data de 26.03.2024, a fost publicat în monitorul oficial Ordinul nr. 335/2024 al CNAS, prin care se modifică valabilitatea adeverinței de înlocuire a cardului duplicat.

Adeverința de înlocuire a cardului duplicat, este valabilă până la data emiterii cardului duplicat.

Data de emitere a cardului duplicat este data la care cardul duplicat a ajuns la titular fie prin intermediul serviciilor poștale, fie prin casele de asigurări de sănătate.